gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei Har ei gammel maskin her, kjøpt i 1998. Pentium 450Mhz. Maskina har et tower ATX kabinet. Har lyst til å oppgradere denne maskina for maks 1700,-. Altså hovedkort, CPU, Minne og GPU for tilsammen 1700,-. Maskina vil jeg bruke til å lære meg administrasjon av windows servere, active directory, exchange etc... alstå ikke noe dataspilling på denne maskina. Hadde vært fint om GPU hadde video ut, slik at jeg kan spille av videoer på denne maskina og få videoene vist på TV. Foretrekker Intel framfor AMD, og helst også Intel chipet.. vil at maskina skal klare å takle Windows Server 2008 Altså har dere noen forslag til oppsett for meg? Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Kan strekke meg til ca 2200,- hvis jeg får vesentlig bedre ytelse enn for 1700,- Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Det er dette kabinettet som jeg tenker å putte nytt innhold i. Ser ikke ut som kabinettet har de aller beste kjøleegensskapene.... Kan det ha noe å si for valg av CPU? Men har et tomt Lian Li fulltower her. Men vil helst bruke det LianLi kabinettet til å bygge en rå spillmaskin. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hehe bygger server nå eller? Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Hehe bygger server nå eller? ja, tenkte det da Vet at man ikke får noen topp server for 2200,-. Men tenkte en billig oppgradering som gjorde maskina raskere enn 450MHz som står i maskina. Windows Server 2003 er treg på den maskina, men det fungerer som det er i dag. Hvis jeg oppgraderer så kan jeg kjøre exchange og sqlserver 2005 etc... Det viktigste for meg er ikke at maskina har den beste ytelsen men at jeg kan bruke maskina til å lære meg administrasjon av windows servere... Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan jeg komme med et forslag? Lær deg Linux, du får mye mer ytelse der. Begynn i det små, last ned Ubuntu Server, og les noen guider på nettet. Linux er også mye viktigere å kunne hvis du har tenkt å få deg jobb senere innenfor IT. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan jeg komme med et forslag? Lær deg Linux, du får mye mer ytelse der. Begynn i det små, last ned Ubuntu Server, og les noen guider på nettet. Linux er også mye viktigere å kunne hvis du har tenkt å få deg jobb senere innenfor IT. Syns ubuntu server er vanskelig Syns også det virker vanskelig å lære seg.. Windows Server 2003 <3 Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Nei, vil ikke lære meg Linux Jobber i et windows miljø... Vil ha noen maskiner hjemme som jeg kan leke med. Lære meg ting som gjør meg dyktigere i den jobben jeg har. Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Noen som har forslag til HK, CPU, Minne og GPU ? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Noen som har forslag til HK, CPU, Minne og GPU ? Blir jo ganske vanskelig til ditt budsjett... Lenke til kommentar
Joaiver Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Tenker dette burde fungere ganske greit, 2,4 ghz dobbelt kjerne, 2GB ram og et helt greit skjermkort til alt unntatt tyngre spilling. Kan sikkert spare litt på å bruke et hovedkort med integrert skjermkort. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Forslag CPU, HK, RAM til rundt 1000 Skjermkort får du vel ned i 2-300. Forslag GPU Med frakt vil du da komme under første budsjettet ditt. Jeg ville kjøpt en CPU-kjøler. De har lite kjekt hos Amentio der, så da må du enten bestille alt et annet sted, eller regne på hva som kommer best ut økonomisk.. Edit: Ser det var kommet et forslag i mellomtiden. (bruker lang tid på poster når kampen er så spennende som den er nå!) Endret 18. juni 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Tenker dette burde fungere ganske greit, 2,4 ghz dobbelt kjerne, 2GB ram og et helt greit skjermkort til alt unntatt tyngre spilling.Kan sikkert spare litt på å bruke et hovedkort med integrert skjermkort. Han trenger vel ikke 2 gb ram til det systemet og spesielt ikke på 800 MHz Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Sjekket nettopp at strømforsyninga er på 230W. Så må vel legge til ei ny strømforsyning på rundt 500W i budsjettet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det kan være du klarer deg med 230W, men det er ikke mer enn akkurat. VX serien til Corsair vil jeg anbefale ved bytte. Lenke til kommentar
gotdotnet Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Det står i spesifikasjonen til Abit IP35-E at kompatible prosessorer er: Core 2 Duo, Core 2 Extreme, Core 2 Quad Lurer på om Intel Pentium E2220 ikke er kompatible Fikk litt lyst akkurat nå til å sprenge budsjettet med en E8400... istede for en E2200 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 E2220 og E8400 er begge C2D. Noen HK må ha en flash av bios før de aksepterer 45nm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå