Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel treige?


Anbefalte innlegg

"I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe.

 

Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling."

 

hva vil dette bety? what the F. :o(

 

-aloo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe.

 

Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling."

 

hva vil dette bety? what the F. :o(

 

-aloo

 

de ønsker ikke levere et produkt med mangler, de sørge for at du får det du betaler for.. :woot:

Lenke til kommentar

Det betyr sansynelig vis at det ikkje er ledig par imellom sentralen og huset ditt.

 

Har du ISDN? hvis ikkje så kan det være at du er kobla til NT utstyr som bf/tf eller digital 2 eller(men skjeldent) 11 kanaler. I så fall kan dei ikkje bruke tlf/adsl filter på linjen "din". Det er og anna filtrerings, regenerering, konsentrerings utstyr som kan lage krøll, men det er sjeldent desse er i bruk. BF/TF og Digital2 kanal er dei vanligaste

Lenke til kommentar

Det er riktig som Mr. Elendig sier at grunnen til dette er at det ikke er ledig trådpar inn til huset ditt. De har forsøkt å levere på eget trådpar, men alt kobberet inn til huset ditt er opptatt. Derfor forsøker de på nytt med "delt aksess", dvs med splitter. Det går bra i de aller, aller fleste tilfellene, og det gir ingen reduksjon i ytelse.

 

E

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei igjen

 

takk for svar..

 

igår fikk jeg samme mail enda en gang til! :o(

På kundesiden står det "Bredbåndsoppkobling kan desverre ikke gjennomføres."

 

Fy f... dårlig info fra dem.. jeg kan bestille fra en annen leverandør? Vil jeg få samme problem da? altså ikke kunne få adsl?

 

-aloo

Lenke til kommentar
Fy f... dårlig info fra dem.. jeg kan bestille fra en annen leverandør? Vil jeg få samme problem da? altså ikke kunne få adsl?

 

-aloo

 

Vil tro det. NextGenTel bruker vel samme linjer inn til huset som alle andre. Hvis de prøver å få til en annen løsning for deg, så bør du vente på de. NGT er vel verdt ventinga. Jeg har NGT og er storfornøyd med alle sider angående abonnementet.

Lenke til kommentar
telenor har jo splitter så det er vel en løsning, bare pass opp for deres abbonomenter, men du kan jo spørre noen andre

 

Alle som leverer via Telenor Networks sin ADSL-løsning bruker splittere og jeg tør påstå at og velge Telenor ADSL som leverandør ikke er det beste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...