Gå til innhold

Bøker til Photoshop 7

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips på bøker til Photoshop7?

Skal scanne inn en del bilder fra gamle fotoalbum. Det er både svart/hvitt og "fine" røde fargebilder fra førsten av 70 tallet..... :D

Trenger noen bøker som omhandler hvordan en får disse bildene best mulig!

Jonna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere bøker om photoshop 7.0, både på norsk og engelsk. Tipper du er langt på vei til og løse dine problemer bare ved å lese photoshop for dummies. Eventuelt kan du jo lese photoshop bibelen, som ganske sikkert vil gi nyttige tips.

Lenke til kommentar
Det finnes flere bøker om photoshop 7.0, både på norsk og engelsk. Tipper du er langt på vei til og løse dine problemer bare ved å lese photoshop for dummies. Eventuelt kan du jo lese photoshop bibelen, som ganske sikkert vil gi nyttige tips.

Tviler på om Photoshop for Dummies er det jeg trenger. Har Photoshop 6 BIBLE fra før, men trenger noe som går mer spesifikt inn på behandling av scannede bilder.

Noen som har sett på noen av disse:

- Photoshop 7.0 for Photographers

- Photoshop 7 Professional Photographic

- Photoshop Color Correction

- Professional Photoshop 7 Classic Guide to Color Correction

Jonna

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har selv benyttet to engelskspråklige bøker med hell;

Photoshop 7.0 for photographers

Photoshop 7.0 bible.

For de helt ferske, har jeg sett Posten selge norskspråklige hefter som ser ut til å ha en god pedagogisk innfallsvinkel til programmet. Anbefales for nybegynnere!

Lenke til kommentar

Mannen har jo lest bibelen uten å få noen hjelp i den... Nå er jeg bare sånn midt på treet i photoshop, men jeg trodde at når man kunne det meste i bibelen - så var det mest opp til fantasien, og prøve og feile metoden som funket...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du har kanskje funnet svaret alt.

Det finnes en bok som heter Photoshop Restoration & Retouching av Katrin Eismann. Boka som er ute pr dato er skrevet i 2001 og gjelder fra Photoshop 5.0 og oppover. Kommer vist ny versjon i år.

Omhandler bare ulike måter å korrigere bilder (innscanna) på. Har brukt den en del for å fikse på gamle fargefotografier og "brune" svart/hvitt bilder og er godt fonøyd.

----------------

:o PC-bruker siden 4MHz 8088 med 5 MB HD var state of the art.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...