Gå til innhold

Bertine Zetlitz - kopi-sperre - dropp plateselskapene


Anbefalte innlegg

Du skal ikke se bort i fra at de vil begynne å selge CD-spillere som kan lese av en eller muligens to typer sperre. Eller at du kjøper en CD og for tilbud om å leie en CD-spiller som spiller av den type

 

Du er inne på noe her, men jeg tror CD (og DVD når det gjelder film) er det siste fysiske 'standardmediet' for distribusjon av musikk. Digitale løsninger over nett (med innebygd sikkerhet mot kopiering) vil nok ta over i løpet av noen ganske få år.

 

For å si det sånn: Jeg ville ikke investert sparepengene mine i en butikk som selger CD eller DVD'er (eller videoutleie for den saks skyld) nå idag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BERTINE A R ZETLITZ

FROGNERVEIEN 29 A

0263 OSLO

Født 09.04.1975

 

Her kan du sende penger "daffyd" + bursdagskort.

 

Takker :yes: Bursdagskort (og penger) er på vei :) (Dette er jo snart, så kanskje jeg drøyer pengene til bursdagen, så slipper jeg å tenke på gave :wink: )

 

 

-DaffyD

Lenke til kommentar
jeg brente cden i nero jeg... fungerte helt fint.

 

Riktig, det er det som er så håpløst med denne situasjonen. Platebransjen henger på en kopibeskyttelse på platene for å forhindre kopiering. Det fungerer ikke, og det finnes overhode ikke problemer med å omgå den. Det de derimot greier å oppnå er at platen ikke kan avspilles på alt utstyr som kan spille av skikkelige CD plater slik at resultatet er fortvilte forbrukere som ikke får spill av platen på det utstyret de selv ønsker å benytte. Platebranjen med sin soleklare inkompetanse på teknologi har altså investert store beløp i en såkallt kopibeskyttelse som enkelt og greit ikke fungerer etter hensikten.

Lenke til kommentar

Kan du spille den på stereoen?

Kan du kople stereoen til en inngang på lydkortet?

Hvis 2 * ja, så voila... Skal de lage en beskyttelse for det, så må de virkelig ødelegge for mange.

Nekte lydkortprodusenter å lage innganger, komme å klippe i stykker evt. ledninger som kan benyttes og hive gamle lydkort med innganger på bålet.

Eller de kan gjøre platen uspillbar for ALLE. Da kan vi ikke kopiere den...

Har de så vondt for å forstå dette? :grumpy:

 

Men er fildelingen bare et tap for plateselskaper. Tror de regner med i de tallene at alle som har en mp3-fil av frøken Bertine ville kjøpt den hvis piratkopier ikke var tilgjengelig.

Hvis jeg synes en plate er skikkelig bra, og kan være noe jeg vil høre på i lange tider, så kjøper jeg den selvfølgelig... Er det noe som alle er dritlei av om et par uker så er ikke musikken verd å betale for. Jeg samler ikke på døgnflue-album, eller plater som jeg synes er "helt grei, men". Uansett så får de ikke no penger av meg for sånt.

 

Lastet ned no musikk for et par uker siden. Visste ikke hva det var, bare av nysgjerrighet. Nå er jeg ihuga fan av og venter på noen album jeg har bestillt, noen har jeg funnet og kjøpt allerede samt en Live dvd har jeg kjøpt. Mer skal det bli. Der sendte jeg noen penger til plateselskapet og til musikerne som de aldri ville sett no til uten fildelingen. Tenker de overhodet på det?

Det er ikke bare tjuvgods som følger med fildeling. Det er masse reklame også....

 

Forresten så var det Axel Rudi Pell jeg fant... DRITBRA.. Løp og kjøp...

For metal-fans i hvertfall.... :D

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort i fra at de vil begynne å selge CD-spillere som kan lese av en eller muligens to typer sperre. Eller at du kjøper en CD og for tilbud om å leie en CD-spiller som spiller av den type

 

Du er inne på noe her, men jeg tror CD (og DVD når det gjelder film) er det siste fysiske 'standardmediet' for distribusjon av musikk. Digitale løsninger over nett (med innebygd sikkerhet mot kopiering) vil nok ta over i løpet av noen ganske få år.

 

For å si det sånn: Jeg ville ikke investert sparepengene mine i en butikk som selger CD eller DVD'er (eller videoutleie for den saks skyld) nå idag...

 

 

Cd'er spesielt, men også dvd'er kommer aldri til å gå av mote. Eller kanskje de blir tatt over av noe bedre fysisk standartmedie slik cd'en i sin tid tok over for kassetter...

Du må huske at det finnes mange platesamlere der ute som ikke vil bli like tilfredstillt med å laste ned en kjedelig fil fra en nettbutikk. Jeg er en av dem. Selv om jeg også benytter meg av mp3-formatet, synes jeg aldri noe slik kan erstatte en cd, og det har ingenting med lydbildet å gjøre. Bare det faktum at jeg vil ha en orginalplate i et orginalcover som jeg kan ha synlig i en hylle... Dette lager jeg mp3 av slik at platene ikke bli brukt i stor grad og vil derfor vare lengre...

 

Musikksjapper for cd'er eller nyere lagringsmedie kommer alltid til å eksistere i en eller annen grad. Markedet for dette svinger jo seff. med kvaliteten på det som blir gitt ut i dag. Det er liksom ikke digg å ha en plate som var hipp i et par uker i 1998 liksom... Det må være lagringsdyktig musikk...

 

Beatles, Dire Straits, Led Zeppelin, Iron Maiden, Black Sabbath, Lene Marlin, Ac Dc, Rolling Stones, Elvis, Beach Boys, Eagles, The Shadows, Metallica, etc., etc., etc.....

 

Er ikke like stor fan av alle disse, men det er eksempler på musikk som alltid kommer til å selges over disk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...