rrmagne Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er på utkikk etter en god og stor skjerm som egner seg til gaming. Ser for meg en maks pris på 10-15000 Alle svar mottas med takk mvh Roy Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Når du kommer med den prisklassen, lurer jeg litt på hva du mener med stor? Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Når du kommer med den prisklassen, lurer jeg litt på hva du mener med stor? Det har jeg ikke tenkt på faktisk. Er derfor jeg er litt ute etter erfaringer. Det kan vel fort bli for stort også da man sitter nærme en slik skjerm? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan jo bli for stort ja, men det er vel litt smak og behag. Jeg sitter på en 22", og det blir fort ganske så stort hvis man sitter nærme nok, men som sagt, det spørs på hva du liker. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Kan jo bli for stort ja, men det er vel litt smak og behag. Jeg sitter på en 22", og det blir fort ganske så stort hvis man sitter nærme nok, men som sagt, det spørs på hva du liker. Har 23" i dag og syns det blir i minste laget...Så et absolutt minimun bør kanskje være 30" Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Her har du hvertfall en LG 32" med 5ms responstid og 5000:1 kontrast. Du får selvsagt mye bedre til 10000, men jeg anbefaler denne, og spar pengene på en eventuelt ny pc kanskje? Endret 18. juni 2008 av Redneck Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Her har du hvertfall en LG 32" med 5ms responstid og 5000:1 kontrast. Du får selvsagt mye bedre til 10000, men jeg anbefaler denne, og spar pengene på en eventuelt ny pc kanskje? Helt sikkert topp størrelse men for dårlig oppløsning..Trenger ikke ny pc har ny men ikke oppdatert profilen ennå Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Så vidt jeg vet, så har alle 32" den oppløsningen, men fant en 37" med bedre. Andersson TV så veldig bra ut, men kanskje litt høy responstid på 6ms. Ellers er det vanskelig å finne store skjermer med bra responstid. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Så vidt jeg vet, så har alle 32" den oppløsningen, men fant en 37" med bedre. Andersson TV så veldig bra ut, men kanskje litt høy responstid på 6ms. Ellers er det vanskelig å finne store skjermer med bra responstid. Den var ikke dum den Aldri hørt om merket men..... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du får meget gode 24" til ikke så mange tusen, og disse egner seg da til "vanlig" sitteavstand. Men selvfølgleig, om du faktiks vurderer å bruke opp mot 10K på en skjerm, så kan du jo fint kjøpe en 1080P HDTV og bruke den PC-skjerm. Du får meget gode skjermer til rundt 10K. Responstiden på dem er kanksje hakket dårligere men liekvel helt brukbart, og da får du "wow" faktoren med å ha en 42" skjerm (og selvfølgelig fordelen med at du kan bruke den som TV og til XboX360/PS3 også om du ikke har HDTV fra før). Merk at om du skal ha over 24" så må du planlegge at du må også sitte en del lengre fra skjermen enn normalt, ellers må du begynne å snu på hodet for å få sett hele skjermen, hvilket bare fører til kink i nakken -Stigma Lenke til kommentar
ducA Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 viss du hadde hadt litt til å bruke, kunne du venta på Nec dreamcolor skjermen som er en 24" som kommer til å koste mellom 19k og 24k sånn ca men den er jo beregnet for proffesjonelle animasjons folk o.s.v Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Du får meget gode 24" til ikke så mange tusen, og disse egner seg da til "vanlig" sitteavstand. Men selvfølgleig, om du faktiks vurderer å bruke opp mot 10K på en skjerm, så kan du jo fint kjøpe en 1080P HDTV og bruke den PC-skjerm. Du får meget gode skjermer til rundt 10K. Responstiden på dem er kanksje hakket dårligere men liekvel helt brukbart, og da får du "wow" faktoren med å ha en 42" skjerm (og selvfølgelig fordelen med at du kan bruke den som TV og til XboX360/PS3 også om du ikke har HDTV fra før). Merk at om du skal ha over 24" så må du planlegge at du må også sitte en del lengre fra skjermen enn normalt, ellers må du begynne å snu på hodet for å få sett hele skjermen, hvilket bare fører til kink i nakken Enig i det Men hvordan fungerer dette med pixel mapping? Har hørt dette er svært viktig for å få et bra bilde på skjermen? -Stigma Enig i det Men hvordan fungerer dette med pixel mapping? Har hørt dette er svært viktig for å få et bra bilde på skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå