trettifire Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hei Står og skal kjøpe meg en flatskjerm av noe slag. Vi sitter 2,5 - 3 m fra TV'en. Jeg har derfor sett på å anskaffe en 40-42". Prisklassen jeg sikter meg inn på er 8-12000. Jeg ønsker en Full HD-TV med HDMI-tilkoblinger og VGA eller DVI. TV-signalet mitt er analog kabel, men den rutes via Hauppauge PVR-500 i en HTPC til TV. Har muligheter for å koble til VGA, DVI og HDMI på denne. TV'en skal brukes til vanlig TV-titting, DVD/Nedlastet media og surfing på nettet over HTPC, samt i framtiden til konsoll/blueray. De TV'ene jeg har sett på er Samsung LE40M86, LE40A559 og LE40F86 og SONY KDL-40W4000. Jeg tror jeg kan garantere at i oversiktelig framtid vil alt gå over HTPC hjemme hos meg. Har dere noen forslag til hva jeg skal gå for? Er særlig interessert i om det er noen vits å kjøpe den F86-modellen med 100Hz... Endret 18. juni 2008 av trettifire Lenke til kommentar
Cruiser1 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er litt på utkikk selv, og kom over denne testen hos hjemmepc.no : http://www.hjemmepc.no/tester/article236678.ece Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Anbefaler Samsung LE40A558 Fikk min idag.. knakende fornøyd så langt, har ikke testet den så veldig mye ennå men så langt virker det veldig bra. Kan plukkes opp til 10290 på en datakjeden butikk eller 9990 fra komplett.no Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Full HD på den størrelsen og sitteavstand er penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Full HD på den størrelsen og sitteavstand er penger ut av vinduet. Tja. Ettersom prisforskjellen er marginal og det faktisk ER en forskjell kan man vel ikke helt kalle det penger ut av vinduet? Noen som har erfaringer med begge typer? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 både F og M serien er vel utdaterte modeller til Samsung, er A serien som er "in" nå for tiden Og da kan jeg på det varmeste anbefale en A558, som er den samme som A559, bare ørsmå design forskjeller. Det er en 60hz tv... men personlig kan jeg ikke se forskjellen på 100 og 60 hz.. Skjermen har en kontrast på 30 000:1, og bildet virker knallskarpt på HD kanaler fra canal digital og det er minimalt med gjenskinn ifra tv bildet. 3 HDMI innganger er kjekt, fint design på tv`en Så den anbefales.. klarte ikke å finne den på samsung.no, ser ut til de driver å oppdaterer sidene sine noe for tiden.. så den kommer vel frem i lista etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå