Gå til innhold

Mulighet til å gi karakter på tråder og blogger aktiveres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne intetsigende funksjonen kom da rimelig kjapt. Hva med 'løst'-knappen, som skulle indikere at trådstarter har fått løst problemstillingen sin?

"Stjernene" har nå vært diskutert i over et halvt år nå, så jeg vet ikke helt hvor kjapt det er. Løst-knapp trengs, i motsetning til dette som bare var å aktivere i kontrollpanel, litt mer arbeid fra drift. Men jeg håper den kan komme på plass. Vi har allerede en mulimoderasjon som legger til [løst] i topic, så inntil videre kan man rapportere løste tråder slik at moderator med et enkelt klikk kan legge det til. Så får vi håpe drift snart har denne muligheten på plass for alle brukere :)

Lenke til kommentar

@norbat: "Løst"-knappen er noe som ikke er følger med i IPB og Drift må derfor implementere dette selv. Denne rangeringsfunksjonen derimot er noe som følger med i IPB og som administratorene ikke har aktivert før nå gjennom å trykke på noen enkle knapper.

Eller bare les det "Super-Dotten" skrev over her et minutt før meg, den sniken...

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Denne intetsigende funksjonen kom da rimelig kjapt. Hva med 'løst'-knappen, som skulle indikere at trådstarter har fått løst problemstillingen sin?

"Stjernene" har nå vært diskutert i over et halvt år nå, så jeg vet ikke helt hvor kjapt det er. Løst-knapp trengs, i motsetning til dette som bare var å aktivere i kontrollpanel, litt mer arbeid fra drift. Men jeg håper den kan komme på plass. Vi har allerede en mulimoderasjon som legger til [løst] i topic, så inntil videre kan man rapportere løste tråder slik at moderator med et enkelt klikk kan legge det til. Så får vi håpe drift snart har denne muligheten på plass for alle brukere :)

Høres flott ut. Så flott at jeg gir mine 5 stjerner for dette :)

Lenke til kommentar
@norbat: "Løst"-knappen er noe som ikke er følger med i IPB og Drift må derfor implementere dette selv. Denne rangeringsfunksjonen derimot er noe som følger med i IPB og som administratorene ikke har aktivert før nå gjennom å trykke på noen enkle knapper.

Eller bare les det "Super-Dotten" skrev over her et minutt før meg, den sniken...

Likevel, om drift faktisk begynner regner jeg med det tar maksimalt et par timer. Rimelig enkel oppgave :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Så får vi håpe drift snart har denne muligheten på plass for alle brukere :)
Hei hei, det du mener er vel at funksjonen snart blir tilgjengelig for trådstartere av de aktuelle trådene? :)

Likevel, om drift faktisk begynner regner jeg med det tar maksimalt et par timer. Rimelig enkel oppgave :)
Det er sant, men det er kun en person i drift (det virker hvertfall slik) som har ansvar for forumet og han kan ikke rekke alt vi ønsker han skal rekke. Pluss at han bidrar til drift generelt på sidene til Tek.no -nettverket og, det siste året har han og studert. Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg tror drift har en hel lang liste med ting som hver og en nok bare tar et par timer, men samlet sett nok behøver en liten evighet. Blir enorme kaker av alle de små smulene vet du ;)

Lenke til kommentar
Kanskje dette kunne vært prøvd ut på en annen kategori også?

Meldinger til moderatorteamet er kanskje ikke den mest relevante kategorien når man skal gi stjerner til 'gode' tråder?

Det aktiveres jo i flere og flere fora fortløpende.

Lenke til kommentar
Mulig det! Men det kan også være en annen forklaring, og det er at du har endret deg!!??

Er du en sau? Altså du fikk ikke dine personlige behov dekket fullt ut, men du klarer å tvinge ditt skjelett til en ny ordning, hvis bare fordelene med den tilpasningen overstiger nedverdigelsen ved å gi slipp på ditt prinsipp?

Jeg håper ikke at min ærlige mening om denne saken, som du tydeligvis ikke er enig i, nedverdiges til en sak om prinsipp og stahet fra min side. Jeg har satt pris på endringer før, og jeg har klaget på endringer før. Jeg er usikker på om jeg har endret mening om noen av dem siden jeg først kommenterte dem, men jeg pleier å tenke gjennom sånt før jeg skriver det slik at jeg slipper å endre mening senere. I dette tilfellet er alle problemene blitt nevnt - alt fra stemming på feil grunnlag til at stjernefunksjonen i seg selv kan favoritisere tråder som ikke burde bli det.

Se for deg to tråder, en som omhandler PS3 og en som omhandler 360. Den om PS3 er skrevet på en veldig saklig måte, med gode forklaringer, men det er kun folk som liker PS3 som skriver der. Den om 360 er skrevet på en svært dårlig, usaklig måte, men der finnes det flere meninger og diskusjoner. Hvilken fortjener best karakter? Hvordan vet jeg hvilke kriterier andre bruker for å bedømme trådene? Og hvis ingen er enig i hva som er kriteriene for stemming, så vil jeg måtte lese begge trådene uansett for å finne ut hvilken som er best, og da er jo poenget med stjernene borte. Jeg kan ikke se at dette vil gjøre annet enn å skremme folk vekk fra tråder mange er uenig med, eller som de synes er dårlig skrevet, eller som er startet av en bruker de ikke liker. Poenget er vel ikke at jeg skal stemme ned alle metalltrådene i Musikk-forumet, men skal jeg stemme ned de som er spesielt usaklig?

Det hele virker bare meningsløst, og misvisende.

Lenke til kommentar

Men det er slik karaktersystem virker. Den forteller kun hvor bra brukere mener en tråd er, ikke hvorfor. Samme argumenter kan brukes for å fjerne karakterer på IMDb. Man vet jo aldri hvorfor noen gir filmene 1 eller 10 poeng. Så ergo er karakter på IMDb meningsløst og misvisende?

Lenke til kommentar
Selv om det blir ignorert.. Jeg syns dette passer å prøve ut i bildekritikken i fotoforumet. Nesten ingen tar seg tid til å kommenterer bildene der allikevel, da kan dette stjernesystemet brukes da jeg regner med at folk tar seg tid til å "karaktergi" med ett tastetrykk.

Enig. I bildekritikk tror jeg det kan fungere bedre, fordi da er det noe mer konkret man stemmer på og alle VET hva det er man stemmer på. Worth a try.

Lenke til kommentar

Men det er slik karaktersystem virker. Den forteller kun hvor bra brukere mener en tråd er, ikke hvorfor. Samme argumenter kan brukes for å fjerne karakterer på IMDb. Man vet jo aldri hvorfor noen gir filmene 1 eller 10 poeng. Så ergo er karakter på IMDb meningsløst og misvisende?

Nei, på IMDb er den bare misvisende. Den har en funksjon, nemlig å vise hvor godt mottatt en film er. En tråd trenger ikke denne informasjonen, ihvertfall ikke hvis det fører til at folk hopper over tråder som ellers kunne vært interessante fordi de er blitt nedstemt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ønsker meg den muligheten å gi enkeltposter karakter. Men det kunne jo sikkert skaper en masse diskusjoner på sidelinjen ...!?

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...