Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på engelsk eksamen karakter

Anbefalte innlegg

Nå har deg seg slik at jeg har 6 i både engelsk muntlig og skriftlig. 10tiende klasse.

Antagligvis den beste i klassen i engelsk med et vidt ordforåd.

Dette har ingenting og gjøre med eksamen, bare at jeg kan skrive.

The Oroborus and The Phoenix

Ble trekt for skrivefeil som jeg vet jeg har. Men er det nok til og trekke meg ned til 5 ?

Les og si om du mener jeg har rett på og klage.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man tar gjennomsitet av de to

5 + 6 / 2 = 5,5

noe som senker gjennomsnittet mitt.

Joda, men sensor vet ikke din standpunktskarakter. Derfor er det irrelevant. Du må gjerne klage men det er ikke sikkert klagen går igjennom.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Bare husk at det innebærer en viss risiko ved å klage, særlig på eksamenskarakteren. Mange hevder det vil være lurt først å snakke med faglæreren sin. Dersom man så ønsker å sende inn klage på karakteren, må man passe på at man ikke er garantert å ende opp med samme eller bedre karakter enn man opprinnelig fikk. Den kan like gjerne bli dårligere, altså kan du teoretisk ende opp med 4. Ønsker deg uansett lykke til om du klager! :)

Lenke til kommentar

Jeg ville si det er nok å trekke noen ned fra 6 til 5. 6 er jo full pott og vil egentlig si at du må gjøre nesten alt riktig, og du har en del skrivefeil i eksamenen din. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt etter begrunnelse/utdypende begrunnelse om du ikke har. Skal du klage, finner du veldig gode grunner til å klage. Jeg tror selv ikke eksamenen din vil bli satt ned til 4 om du klager, da den er meget godt skrevet. Det som trekker ned er skrivefeilene dine, og de er der selv om du klager. Rettskrivning og grammatikk fyller en god del av et språk, og jeg ville egentlig ikke klaget i ditt tilfelle. Det er bare ikke grunn nok. Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...