Gå til innhold

Poeng med crossfire på pci-e x4

Anbefalte innlegg

Kan nå mulignes bli aktuelt med 2x4870 kontra gtx280 da det skuffet. Jeg har et Asus P5B Deluxe hovedkort. Det har 2 pci x16, men den ene kjører tydligvis bare på x4 (hvorfor det da heter en x16 port må gudene vite). Vil ikke dette være med på å strupe grafikkort nummer 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

svaret er ja. det struper det andre grafikk kortet så mye at det ikke er vits i å kjøre crossfire.. det er dermed vits i å kjøre crossfire med 2 "lowend" skjermkort..

om planen din er crossfire så anbefaler jeg deg å kjøpe deg nytt hovedkort i samme slengen.

har selv prøvd 2x3850 i crossfire. en på 16x port og en på 4xport. det minska faktisk den totale ytelsen.

Lenke til kommentar

Fant selv en god del tester på akkurat det samme når jeg hadde IP35 Pro.

Det var det som fikk meg til å kjøpe IX38 modellen istedenfor, i nesten alle testene var det positive jeg fikk ut av det hele MINDRE enn hva den kunne prestert uten Crossfire.

Altså den var ofte raskere med ett kort i X16 båndbredde.

Grunnen til at de kaller port nr 2 for X16 er lengden på den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:PCIExpress.jpg

Der kan du se litt mer, mener det skal være en PCI-e 32x for server bruk også, i allefall har de noen skikkelige lange PCI-e spor på enkelte server hovedkort.

Dessverre etter oppkobling så har bare produsenten 4 "rør" fra brikkesettet som de kan koble til PCI-E porten så det er derfor den X16 går i 4x båndbredde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...