Gå til innhold

Hovedkort til Radeon 4850/4870

Zahl

Anbefalte innlegg

Det er på tide å oppgradere maskinen min og jeg har tenkt å kjøpe enten et 4850 eller 4870-skjermkort. I den forbindelse lurer jeg på hvilket hovedkort som kan være brukbart til det/de kortene. Har Mushkin Redline PC8000 DDR2-RAM fra før som jeg også vil sette inn. I tillegg kommer det mest sannsynlig en Intel-CPU i maskinen.

Jeg har sett på Asus P5E X38 og syns det virker greit. Er kjekt at det er Crossfire-støtte på det dersom jeg går for det senere.

Så er spørmålet da: Er det noe stort poeng å heller gå for et X48-kort eller er forskjellene så små at det ikke er nødvendig? Og er det bedre ytelse/støtte på X48 kontra X38?

På forhånd takk.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stor forskjell på X38 og X48, men X48 er nå engang nyere og kortene de er på er også nyere - medmindre du vil spare litt så sats på X48, generelt er nok X48 chipsettet av litt høyere kvalitet, samtidig som produsentene har brukt erfaringen de har med X38 til å forbedre X48 kortene sine litt.

Lenke til kommentar

Hva så med P45-kortene? Hva er de store forskjellene mellom P45 og X38/48? Og en ting til: støtter DDR3-hovedkort DDR2-RAM?

Kanskje litt teite spørsmål dette, men er ikke helt inne i alt enda ^^

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Du får P5E grisebillig hos MPX nå: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=95080

Er et veldig godt og stabilt hovedkort, og har full støtte for Crossfire (2x x16) Det sliter litt med å kjøre minne på 1000+MHz, men det er vel også det eneste nevneverdige problemet med kortet. Du vil uansett ikke merke noen stor forskjell om du kjører minnet på DDR2-800 eller DDR2-1000.

Edit: Og der var produktet utgått. Crap...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...