Paris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvordan (og evt hvor) oppbevarer dere objektivene? Tenker da både hjemme og under transport. Trenger man noe mer en linsehettene på objektiv som ikke er i bruk? Har sett litt på disse, og andre lignende varianter: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=330244202020 Men tenkte å høre litt om hva som er vanlig før jeg evt går til innkjøp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hjemme har jeg utstyret i fotosekken med polstrede "avdelinger" for hvert objektiv...men her er jeg litt usikker på hvilken ende som bør stå opp eller støtt nede mot bunnen (??)..har lest litt forskjellig om det. På reise frakter jeg det i foto-sekken. På kortere turer hvor jeg har med bare ett ekstra objektiv, har jeg hatt det løst i en tursekk, ofte et ekstra kles-plagg rundt. Men her skulle jeg sikkert hatt bedre løsninger ja. RandiA Lenke til kommentar
arela Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har stort sett en linsepose til hvert objektiv. Linseposene er på stort sett hele tiden, unntatt når de er på et kamera. Egentlig kanskje litt dill! Å ha et objektivt løst i sekk eller lomme byr ikke på problemer før du har noe annet i sekken/lomma som kan skade det. Linseposene er vel strengt tatt bare en dyrere form for å pakke inn i klesplagg. :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har stort sett en linsepose til hvert objektiv.Linseposene er på stort sett hele tiden, unntatt når de er på et kamera. Egentlig kanskje litt dill! Å ha et objektivt løst i sekk eller lomme byr ikke på problemer før du har noe annet i sekken/lomma som kan skade det. Linseposene er vel strengt tatt bare en dyrere form for å pakke inn i klesplagg. :!: Det var da godt å høre, nei jeg passer på at ikke noe annet kommer borti. (Fikk en lærepenge da mobilen hadde ligget løst i sekken og gnikket inntil noe skarpt, striper i skjermen som resultat.)..og t-shirt, skjerf etc får gå som linse-poser fortsatt da. RandiA Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg stabler de søte små objektiver mine i høyden i fotobaggen min. 14-42 oppå 50mm, lensbaby og 25mm oppå 40-150. Og alt har gått bra hittil. Tror det går bra med objektivene sålenge du bruker dem og ikke lar dem surve bort i en fuktig kjeller. Men om du tryner og smeller bag'en i bakken, så teller nok oppbevaringen litt. Det bør ikke være for mye plass rundt objektivene slik at de kan bevege seg. Og bag'en bør være i et materiale som er litt mykt men ikke for mykt, slik at det absorberer litt av energien når det smeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå