aloras Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvordan er det egentlig med studiepoeng under førstegangstjenesten? Jeg har hørt en plass at man får 3 studiepoeng for å fullføre tjenesten. Stemmer dette? Vet ikke om det er studiepoeng som er riktig ord, men med studiepoeng så mener jeg at hvis jeg har 5 i snitt, så vil jeg få 5,3 etter å ha fått 3 studiepoeng. Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Stemmer. Du får tre i førstegangstjenesten, og de aller fleste får alderpoeng i den samme perioden (to poeng); det gir fem tilsammen. Endret 18. juni 2008 av Proidiv Lenke til kommentar
aloras Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Får man virkelig 2 alderspoeng per år? Søstern begynte å studere i Desember, og årene før hadde hun fått 1 alderspoeng per år.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ikke bland studiepoeng og konkurransepoeng. Studiepoeng er noe du får når du består eksamen i et emne ved en institusjon for høyere utdanning (og eventuelt for selvstendig forskningsarbeid). For å få en bachelorgrad trenger du 180 studiepoeng. For å få en mastergrad må du ha en godkjent bachelor og ta 120 nye studiepoeng. Studiepoengene er normert til 60 per år, altså forventes det at du tar 30 studiepoeng per semester om du studerer fulltid. Tar du mindre enn det, får du mindre støtte fra lånekassen. Konkurransepoeng er noe annet. Fra og med neste års opptak får du 2 poeng for gjennomførtr førstegangstjeneste, ELLER 60 studiepoeng (et års fulltidsstudie), ELLER et år på folkehøgskole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå