Unnamed_F Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei Har en gammel laptop som jeg tenkte å kjøre DreamLinux på, da denne ikke skulle kreve for mye kraft under panseret. Alt går fint med installasjonen, men når jeg startet maskinen på nytt og skal logge på med den brukerkontoen som jeg har laget, får jeg bare opp at det er feil brukernavn eller passord. Er det noen måte og overstyre dette på, for å bruke Root passordet? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hva med den metoden her? http://linuxgazette.net/107/tomar.html Lenke til kommentar
Unnamed_F Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Takker for linken. Har prøvd å resette passord, men det funker ikke. Får beskjed om at brukernavn eller passord er feil. Har prøvd å re-installere men ender opp med samme problem. Noen som har opplevd det samme?? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Bruker du nasjonale karakterer eller tegn i pass/brukernavn? Eneste jeg kan tenke som forårsaker slik et er problemer med tegnsettet. Du er selvfølgelig klar over at alt er case sensitive i *nix ? Lenke til kommentar
Unnamed_F Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Ingen spesielle tegn i brukernavn/passord. Har forsøkt og skrive passordet i brukernavn feltet for og sem om det blir riktig, og det blir det. Hav mener du med "Du er selvfølgelig klar over at alt er case sensitive i *nix ?"? Det virker som om den husker root passordet for jeg kommer inn i Configure Login Manager. Lenke til kommentar
Unnamed_F Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Fant ikke ut av problemet, men klarte plutselig og finne kontoen min på "Login Manager". Satte den på Automatisk innlogging og så gikk det fin som fy. Takker for svar ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå