Landeplagen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvordan kan jeg overføre en fil fra en PC til en annen? Er snakk om Windows XP på begge. Trenger svar ganske kjapt, så poster her. Lenke til kommentar
jarlefosen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du kan enten bruke en minnepinne og kopiere filene på den. Eller hvis pcene er koblet sammen via et nettverk så kan du dele mappen som filen ligger i slik at den andre pcen kan hente den. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du kan jo prøve dette programmet? http://www.networkmagic.com/ (Visst det er over nettverk) Eg har dessverre ikkje prøvd det, men eg har høyrt det skal vere eit bra og enkelt program. Ellers er det berre å søke litt rundt. Tips til søkeord kan vere: "Dele filer over nettverk" eller liknande. Forklaring eg fant: Har du XP er det bare å installere ett "hjemmenettverk". Gå til "Mine nettverksteder", og velg "Installer hjemmenettverk eller lite kontornettverk". Dette må gjøres på alle PC'ene du vil ha i nettverket ditt. (alle må befinne seg i samme arbeidsgruppe) Så er det bare å dele mapper. (høyreklikk på mappen og velg "deling og sikkerhet", velg "del denne mappen på nettverket") Når du skal finne pc-en, går du inn på mine nettverkssteder og trykker på "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen". Visst dette ikkje visast, så må du passe på at brannmur og anti-virus er av. Ein anna måte kan også å trykke start, og så vidare på kjør. skriv inn "\\datamaskinnavn" veldig viktig at du velger "\\" istadenfor "//" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå