Fetsy Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har akkurat bygd pc med Antec Fusion kabinett og Gigabyte ga-ma-78gm-s2h hovedkort. Dette er mitt første byggeprosjekt, så jeg er nokså grønn. Kabinettet kom med ferdigmonterte Antec TriCool viftet med Molex-kontakter. Jeg ønsker å bruke viftestyringsmulighetene som hovedkortet har. På hovedkortet så er det en fire-pins Sys_fan kontakt. Er det mulig å kjøpe en overgang slik at jeg kan bruke viftene jeg allerede har? Om jeg må kjøpe nye vifter, hva er det jeg må se etter for å finne en som kan styres fra hovedkortet? Håper at noen kan opplyse meg! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Om jeg må kjøpe nye vifter, hva er det jeg må se etter for å finne en som kan styres fra hovedkortet? Da skal du ha 4-pin vifte med PWM (Pulse-width modulation). Egenskapen er innebygd i selve viften, så du kan ikke ved hjelp av overgang få ei vanlig 3-pin vifte til å virke på nøyaktig samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå