AK47 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg har en HP Omnibook xe4400 med 512 mb ram og 32 mb ATI M6 grafikkminne. Det som frustrerer meg er at maskinen tilter ved krevende minne. Den slår seg rett og slett av og får en blå skjerm med store hvite grovoppløsede bokstaver et halvt sekund. Til og med ved et par krevende flash-spill har maskinen tiltet slik. For ikke å snakke om C&C Generals. Menyen vises i et sekund, så tilter dritten. Kan dette skyldes en skade på grafikkortet eller har jeg kjøpt en elendig bærbar PC? Lenke til kommentar
Kjartis Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har erfart samme problematikk selv. Problemet til meg var en fabrikasjonsfeil i rammen! Fikk forklart at rammen ikke tømte seg og dette overbelastet CPU'n. Lenke til kommentar
Inferno Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kan nok hende det er minnet ditt som ikke er helt friskt tror jeg Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei, Det kan være; 1) RAM 2) Grafikkdrivere 3) Andre drivere 4) Varme (?) Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Generals med M6 brikke?? Ikke så rart om det tilter ihverfall... Uansett er Generals ganske kravstor når det gjelder drvere... Spillet fungerer ikke så bra på min maskin (Dell med M7) med de nyeste Dell-driverne, men med modifisert Catalyst går det bra! Grafikkortet ditt er nok ikke egnet til spill, Generals er nok trolig et av de siste spillene jeg får kjørt greit på min maskin også.. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Vet at det er vanskelig å få til, men det er teit at grafikkbrikker for bærbare ikke kommer i en liknende form for mini-PCI kort. Jeg tenker da på mini-AGP kort som man kan bytte ut med nyere kort. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Har erfart samme problematikk selv.Problemet til meg var en fabrikasjonsfeil i rammen! Fikk forklart at rammen ikke tømte seg og dette overbelastet CPU'n. Dette virker interessant, for jeg har hatt samme mistanke selv. Jeg rakk i går og lese noe av meldingen. Og det sto et eller annet om tømming. I går tiltet maskinen etter et spill med minimumskrav på 16 mb. ram. Men at det til og med tilter på enkelte flash-spill blir for dumt. Jeg skal filme tiltingen med et digitalt kamera og sende det inn til leverandøren. Takker for mange svar. Lenke til kommentar
erlber Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har erfart det samme i det siste, jeg tror det er etter at jeg innstallerte direct x 9.0 Maskinen krasjer, dumper alt minnet, som tar sin tid med 640 MB, og starter på nytt. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 i løpet av dette året vil det komme en standard som gjør det enkelt å oppgradere skjermkort i bærbare pcer. ATI mobility radeon 9600/9800 vil bli den første brikken som skal kunne tilpasses denne standarden. Det vil gjøre det enklere å skifte grafikkort i en bærbar en det er i en stasjonær Leste det på zdnet.com.... skal prøve å finne linken når jeg får tid Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har erfart det samme i det siste, jeg tror det er etter at jeg innstallerte direct x 9.0 Maskinen krasjer, dumper alt minnet, som tar sin tid med 640 MB, og starter på nytt. Jeg har direct X 9.0 :o Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Prøver å fjerne DirectX 9.0, men klarer ikke Får heller ikke installert 8.1 over 9.0 :oops: Jeg sitter fast Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå