Gå til innhold

Wine er ferdig

Anbefalte innlegg

Det er jeg enig i. Open Source er jo en samarbeidsmodell som krever at brukerne involverer seg på en annen måte enn i lukkede proprietære prosesser.

Men jeg presiserer at det er kjente feil jeg snakker om. Alle kan gjøre feil og ingen programmer er feilfrie, men kjente feil bør man gjøre noe med så fort som mulig. Jeg ser få gyldige grunner til å utsette slik feilretting - i kommersielle programmer spesielt.

EDIT: Feilrapportering til kommersielle selskaper er jo ofte liten vits, da man har minimal sjanse for å bli hørt, men Open Source-prosjekter kan også være frustrerende på den måten at feilrapporter blir lavt prioritert eller avfeid pga. "manglende opplysninger". Faktisk får man ofte følelsen av at prosjektmedlemmer kategoriserer feilrapportene som mangelfulle for å bli kvitt dem slik at antall feil skal reduseres på statistikken. Slik bør det ikke være, etter min mening. Man bør ikke avvise en feilrapport for raskt. Å gi rapportøren en ukes frist med å komme med tilbakemelding og flere opplysninger, ellers avvises rapporten, er altfor lettvint. Brukere som kommer tilbake fra ferie på Maldivene og ser at de ikke nådde fristen blir naturligvis forbannet over det de oppfatter som arroganse.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen vil det kanskje være noe man må overveie der og da, i forhold til eventuelle "deadlines" man skulle ha. Dette gjelder altså open source. Om feilene ikke er brutalt kritiske, syns jeg at det kan tilgis at man gir ut selv om man vet, og heller sette de spesifikke feila høyest opp på prioriteringslista og heller gi ut en oppdatert utgave/patch i løpet av kort tid. Folk flest oppgraderer gjerne ikke software på lanseringsdagen uansett.

Men vi er i bunn og grunn enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...