Gå til innhold

Playstation 3 får trofé-støtte (PS3)

Anbefalte innlegg

"Hurra, nå kommer det juksemakere på PS3 også.."

Ser ikke heilt sjarmen med troféer/score for å vise hvor mange spill du har rundet o.l. Hadde man fått noe igjen for det, hadde det vært genialt. Men at det bare skal stå der slik at man kan skryte av det..jaja, nå blir det lett for dårlige spill å selge mye også, ved å lage lette troféer, slik at folk kjøper de for å få poeng/troféer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hardkjerne er bare bitter fordi han har skjønt at MGS4 er verdens beste spill, som han ikke får fordi han sitter der med sin lille Wii med de titalls drage- og skillpaddespill.

Jeg har bare PS3 (ikke Wii), har enda ikke fått kjøpt meg MGS4 så kan ikke kommentere dette spillets kvaliteter.

serpentbane666: Beklager at jeg ikke tok ironien din, men så skal det sies at ironi i fora ikke er særlig lett å ta uten at en feks. markerer dette med en «[/ironi]» el. etterpå.

Ellers har vil jeg si det quotede innlegget i min forrige post gjerne skulle illustrere agnet til en «konsoll VS konsoll»-diskusjon:

Nå mangler det bare custom soundtrack og så har dere alle de featurene dere ble lovet PS3 skulle ha på releasedatoen i USA som er 2 år siden.

Her påpekes det som endel vil mene PS3 mangler i forhold til Xbox360. Hva dette har med emnet å gjøre, er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

Fikk ikke 360 folkene ut nok flammer i "Har PS3 en flaskehals" tråden? :p

Håper ikke demoer å sånn koster poeng >-< liker det sånn som det er men å unlocke nye ting på Playstation Home er jo noe annet :wee:

Endret av Hvo91
Lenke til kommentar
Ikke for å starte en krangel her men synes Sony kunne stoppe å kopiere de andre, er det PS3 de lager eller er det PS360WIIIIIIIII?

Greit at de implementerer det men jeg synes dette viser en fin liten sak av Sony, nemlig klipp og lim. Det har funket før.

Synes ikke du gjør noe annet i de fleste tråder du er innom for tiden.

Scanne etter passende tråder, legge inn passende flamebait, lene seg tilbake å se resultatet.

Men tilbake til topic. Ja dette er noe de har snakket om LENGE! Men synes faktisk ikke man kan kalle dette kopiering av xbox 360 eller noe slikt. Slike medaljer har det da vært i ps2 spill og i en rekke ps3 spill. Men forskjellen nå er at trofe systemet til ps3 vil være slik at utviklerene kan belønne spillerene med nedlastbart innhold, objekter som kan brukes i HOME, trofeer man kan ha i trofe rommet i home, klær til figuren i HOME osv osv.

Dette bryr kanskje ikke alle seg om, men det gir en litt større dybde enn E-penisen som gamescore på xbox 360 er.

Angående custom soundtracks så har jeg det på et par ps3 spill allerede. Problemet er bare at spillene må programmeres for å støtte denne funksjonen, akkurat som på xbox 360. Men på xbox 360 er dette ett krav for utviklerene.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Ikke for å starte en krangel her men synes Sony kunne stoppe å kopiere de andre, er det PS3 de lager eller er det PS360WIIIIIIIII?

Greit at de implementerer det men jeg synes dette viser en fin liten sak av Sony, nemlig klipp og lim. Det har funket før.

Ja og microsoft burde jo aldri ha laget xbox siden andre har lager konsoller før de.

Lenke til kommentar
"Hurra, nå kommer det juksemakere på PS3 også.."

Ser ikke heilt sjarmen med troféer/score for å vise hvor mange spill du har rundet o.l. Hadde man fått noe igjen for det, hadde det vært genialt. Men at det bare skal stå der slik at man kan skryte av det..jaja, nå blir det lett for dårlige spill å selge mye også, ved å lage lette troféer, slik at folk kjøper de for å få poeng/troféer..

Jeg sammenlikner det med gamledager, når man konkurrerte om å komme på topp listene på arkade maskiner osv. Bare på tvers av alle spillene. Det gir ekstra konkurranse.

Personlig føler jeg at jeg får mer igjen for å klare ting på xbox enn på ps3, selv om det i bunn å grunn bare er overfladisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Angående custom soundtracks så har jeg det på et par ps3 spill allerede. Problemet er bare at spillene må programmeres for å støtte denne funksjonen, akkurat som på xbox 360. Men på xbox 360 er dette ett krav for utviklerene.

Det er nok feil, MS har sørget for custom soundtrack i operativsystemet/firmware. Du kan når som helst høre på musikken via Guide-menyen, i hvilket som helst spill, også i orginale xbox-spill som i sin tid ikke støttet custom soundtrack.

Lenke til kommentar

Er igrunn enig i det du sier, men så må jeg også si at det er sånn det fungerer på markedet idag. Ser heller ikke noe problem med at PS3 også får det.

Achievements er genialt! :p (så vet vi det.)

Lenke til kommentar
Synes ikke du gjør noe annet i de fleste tråder du er innom for tiden.

Scanne etter passende tråder, legge inn passende flamebait, lene seg tilbake å se resultatet.

Men tilbake til topic. Ja dette er noe de har snakket om LENGE! Men synes faktisk ikke man kan kalle dette kopiering av xbox 360 eller noe slikt. Slike medaljer har det da vært i ps2 spill og i en rekke ps3 spill. Men forskjellen nå er at trofe systemet til ps3 vil være slik at utviklerene kan belønne spillerene med nedlastbart innhold, objekter som kan brukes i HOME, trofeer man kan ha i trofe rommet i home, klær til figuren i HOME osv osv.

Dette bryr kanskje ikke alle seg om, men det gir en litt større dybde enn E-penisen som gamescore på xbox 360 er.

Er det tråd vi diskuterer eller sak? Personelig er jeg litt lei av at folk hopper på nakken min og refererer til 200 andre tråder og diskutrer person fremfor sak. Tror forumet har noen restriksjoner mot slik oppførsel.

Ja og microsoft burde jo aldri ha laget xbox siden andre har lager konsoller før de.

Nå var ikke det poenget mitt heller. Sony har i tidenes løp vært veldig flinke med å etterligne konkurenten, som f.eks N64 i sin tid, når de kom med analogstikke og rumblepack var Sony snar ute med Dualshock kontrollen sin, når Nintendo kom med Wiimoten var de snar ute med Sixaxis. Og nå som Microsoft har fått god suksess med achievements oppsette sitt så kommer Sony med trofeer.

Sony har gjort mye bra, er ikke det jeg vil diskutere, men Sony har og vært veldig flink med å kopiere.

Lenke til kommentar

Og for oss forbrukere er kopiering av andres ideer en kjempebra greie :D

Det ender jo bare med at de forskjellige produsentene vil ha det beste produktet, i tillegg til at vi får priskonkuranse.

Så hva er negativt med at Sony og M$ kopierer andre sine ideer?

Lenke til kommentar

Hadde vært herlig hvis man kunne brukt disse belønningene i Home.. Ser det for meg:

"Gratulerer! Du har spilt deg gjennom hele Grand Teft Auto IV, og har fått 5000 poeng i belønning."

Så kan man gå inn på Home, og kjøpe noen produkter der, som man ellers måtte betale med ekte penger.

Lenke til kommentar
Hadde vært herlig hvis man kunne brukt disse belønningene i Home.. Ser det for meg:

"Gratulerer! Du har spilt deg gjennom hele Grand Teft Auto IV, og har fått 5000 poeng i belønning."

Så kan man gå inn på Home, og kjøpe noen produkter der, som man ellers måtte betale med ekte penger.

Jeg tror det er slik det blir.

Man vinner trophies i form av stæsj man kan bruke i home. Vinner klær, pokaler, sofaer, og alt annet slags stæsj man får i Home.

Lenke til kommentar

Jeg driter hvem som kopierer, jeg vil ha det beste :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...