Gå til innhold

Homofile i kristene miljøer.


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at kristene homofile i Norge blir drapstruet, trakkasert, mobbet, sjikanert og utstøtt av kristene sektmedlemmer hvis man velger å gå ut av skapet og forteller at man er homofil?

 

I 2008 lever kristene i sjul på en løgn av redsel for at andre sektmedlemmer skal finne ut at man er homofil, og dette er hva vi skal ha som statskirke i Norge? Latterlig!

 

Advarer at denne linken kan gjøre deg temmelig provosert, men den gir oss et godt innblikk av hva som skjer i de lukkede kristenmiljøene i Norge.

http://www.aftenposten.no/kul_und/article2489582.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo ikke frem på noen måte i dette intervjuet hvordan denne mannen skal ha blitt "drapstruet, trakkasert, mobbet, sjikanert og utstøtt", ikke at jeg sier at det er umulig at det har skjedd, men det virker jo heller som han har blitt fortalt hva det er som står i bibelen og så tolker dette som "drapstruet, trakkasert, mobbet, sjikanert og utstøtt".

Lenke til kommentar

Du som er kristendommens talsmann her på diskusjon. Hva synes du om at homofile over hele verdenen blir behandlet på denne måten?

 

-Har skjulte kristne homofile kontaktet deg etter at du sto frem?

- Ja, ca. 30 personer som er livredde for at deres legning skal bli kjent i menigheten. De trengte en å snakke med. Vi har møttes på de underligste steder for at ingen skulle se at de hadde kontakt med meg.

 

Helt sykt.

Lenke til kommentar
Du som er kristendommens talsmann her på diskusjon. Hva synes du om at homofile over hele verdenen blir behandlet på denne måten?

 

-Har skjulte kristne homofile kontaktet deg etter at du sto frem?

- Ja, ca. 30 personer som er livredde for at deres legning skal bli kjent i menigheten. De trengte en å snakke med. Vi har møttes på de underligste steder for at ingen skulle se at de hadde kontakt med meg.

 

Helt sykt.

 

Nå forteller de jo ikke hva det er de er så livredde for, tviler at det er snakk om en rasende kristen mobb som kommer løpende etter de med fakler og slagvåpen. Jeg antar at det er å miste sin posisjon i menigheten som en "god kristen" eller lignende de er redd for, men dette er jo en ganske rar ting å være redd for, dette er jo noe ytre som f.eks. at en direktør er redd for at sine direktør-venner ikke skal synes den nye mercen er luksuriøs nok. Jeg tror denne saken er rimelig hypet opp fordi disse homofile personene helst har lyst å leve som homofilie, men føler seg frustrerte når de samtidig er kristne og vet hva bibelen beskriver som synd.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Så du er enig i at homofili er synd og når disse homofile menneskene dør, er de dømt til tortur og evig pine i helvete for all fremtid?

 

For å ikke snakke om tortur og pine her på jordkloden av intolerante, hjernvaskede og ondskapsfulle kristen medlemmer som ikke klarer å godta sine medmennesker som dem er?

 

Kristendommen skuffer daglig.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som du er intressert i å diskutere dette saklig Myagos, men heller fremstille kristendommen i en så negativ synsvinkel som mulig. Dette ser jeg i en rekke andre inlegg du har skrevet, at du jammen vet å svartmale når det gjelder kristendom. Jeg aner ikke hva som gjør det, men jeg har vanskelig for å ta det alvorlig når du virker så lite objektiv.

 

De som gir avkall på Gud fordi de heller vil f.eks. ha homofil sex kommer til helvete, dersom man tar utgangspunkt i hva som står i bibelen. Dette gjelder en rekke andre ting, og er ikke noe unikt for homofile. Alle mennesker er like for Gud. De som setter et kort liv her på jorden som noe mer verdifullt enn en evighet hos Gud har valgt sin sjebne. Og det er ikke sånn at dersom man er kristen og heterofil så har man et problemfritt liv. Alle har problemer i livet, og alle har ting de vil ha, men som de kanskje aldri vil få. Dette er en av meningsløshetene i livet, som f.eks. blir nevnt i buddhismen som grunn til å gi avkall på alt.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Det kommer jo ikke frem på noen måte i dette intervjuet hvordan denne mannen skal ha blitt "drapstruet, trakkasert, mobbet, sjikanert og utstøtt", ikke at jeg sier at det er umulig at det har skjedd, men det virker jo heller som han har blitt fortalt hva det er som står i bibelen og så tolker dette som "drapstruet, trakkasert, mobbet, sjikanert og utstøtt".

Det skyldes nok at aftenbladet har hatt en sak om dette tidligere. Han skal ha blant annet blitt fortalt at han var bedre som død enn som homofil.

Lenke til kommentar
Nå forteller de jo ikke hva det er de er så livredde for, tviler at det er snakk om en rasende kristen mobb som kommer løpende etter de med fakler og slagvåpen. Jeg antar at det er å miste sin posisjon i menigheten som en "god kristen" eller lignende de er redd for

 

...eller å bli utstøtt fra sin egen familie, miste hele sin sosiale base. Vennligst ikke gjør deg naiv, Bellicus. Det kler deg ikke. :)

 

"Til Vårt Land forteller Arnfinn Nordbø at han også har fått en henvendelse han oppfatter som en drapstrussel – fra en sine tidligere bestevenner.

 

SA: "Også familien tar avstand fra sønnen og broren, og ber ham søke omvendelse og behandling.

 

(...)

 

«Der er mange som ønske deg død, og du skal brenne i helvete. Vet kem så støtte deg? Satan, som også vil at du skal brenne i helvete.»

 

Dette var hilsenen fra en av Arnfinns tidligere beste venner.

 

Andre fulgte opp: «Du burde skamma deg, din notoriske homopuler. NN (aftenbladet har fjernet navnet. red.anm.) og NN pluss familien skulle helst sett deg død, vi skjemmes over din eksistens.»

 

«Din forpulte homokuk. Nå he eg sletta alle sangane på x-boxen, der du synge. Mamma har kvitta seg med cd-ane. Brenn, din rævpuler.»

 

– Hvordan kommer man helskinnet og uskadet fra en slik opplevelse?

(...)

I flere år var bedehusgutten ildsjelen som kjempet fram det som i dag er stiftelsen KPK-Ukraina og som driver barnehjemmet House of Mercy.

 

Han ledet styret da arbeidet var i sin spede begynnelse og var nestleder da foreningen ble organisert som stiftelse.

 

Arnfinn Nordbø som nå studerer russisk språk og kultur ved Universitetet i Oslo, har dessuten bodd og jobbet et år på barnehjemmet. Nå er han utstøtt. Han får ikke delta i verken i styrearbeid eller på annen måte.

 

Da han i fjor var i Ukraina sammen med kjæresten sin og ville besøke barna «sine», fikk han klar beskjed om at han var uønsket og at politiet ville bli tilkalt om han prøvde å nærme seg barnehjemmet.

 

Korrespondanse med det norske styret i ettertid har ikke vært til noen hjelp.

 

Beskjeden er klar: Dette vil de ikke legge seg borti, og dessuten er det Gud, ikke Arnfinn, som har æren for at barnehjemmet ble en realitet.

 

– Det er ekstra sårt at min egen mor har overtatt styreplassen min i stiftelsen og på den måten stiller seg bak avvisningen."

Endret av kjetil02
Lenke til kommentar
Nå forteller de jo ikke hva det er de er så livredde for, tviler at det er snakk om en rasende kristen mobb som kommer løpende etter de med fakler og slagvåpen. Jeg antar at det er å miste sin posisjon i menigheten som en "god kristen" eller lignende de er redd for, men dette er jo en ganske rar ting å være redd for, dette er jo noe ytre som f.eks. at en direktør er redd for at sine direktør-venner ikke skal synes den nye mercen er luksuriøs nok. Jeg tror denne saken er rimelig hypet opp fordi disse homofile personene helst har lyst å leve som homofilie, men føler seg frustrerte når de samtidig er kristne og vet hva bibelen beskriver som synd.

 

Fra saken: "Jeg er blitt fortalt at det hadde vært bedre om jeg var død enn homofil. At jeg må kaste ut djevelen som har tatt bolig i meg. Og at jeg er dømt til evig pine i helvete, forteller Arnfinn Nordbø"

 

Kommer det ikke ganske godt frem at hans egne venner kjørte ett aldri så lite privat korstog mot han? : /

 

Du har tydeligivs ikke opplevd at noen av dine nærmeste venner snur helt om pga en bagatell, og ber deg brenne i helvete med ett slik dypt hat at de aldri vil se deg igjen. Det gjør litt vondt. Pittelitt. Kansje?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Kjetil02 Alt det du siterer der vil jo ethvert fornuftig menneske være enig i er helt horribelt. Og du skal ikke kalle meg naiv og sitte trygt på din høye hest. Tror du nå virkelig at dersom du hadde gått og fortalt til din lokale prest at du er homofil og at det er vanskelig å leve som en kristen, at han ville kalt deg en forpult homokuk og sparket deg ut av kirken og ropt etter deg at du burde brenne i helvete? Eller tror du han heller ville ha fortalt ting som at du er elsket av Gud og at synder kan tilgis? Vær helt ærlig, hva tror du er mest vanlig blant kristne?

Lenke til kommentar
Det virker ikke som du er intressert i å diskutere dette saklig Myagos, men heller fremstille kristendommen i en så negativ synsvinkel som mulig. Dette ser jeg i en rekke andre inlegg du har skrevet, at du jammen vet å svartmale når det gjelder kristendom. Jeg aner ikke hva som gjør det, men jeg har vanskelig for å ta det alvorlig når du virker så lite objektiv.

 

Fremkaller jeg kristendommen i en negativ synsvinkel? Nei, det klarer dere veldig fint selv. Jeg sier ting som det er og gidder ikke å komme med søte ord bare fordi det er vanlig når man snakker om kristendommen. Å kalle meg lite objektiv er ganske merkelig, ettersom jeg kommer med beviser, mens du forkaster dette og satser på naiv tro.

Lenke til kommentar
virker ganske absurd for meg at noen homofile velger aa vaere kristne. for aa sette det paa spissen; hva er forskjellen paa det og en afrikaner som er medlem av KKK?

 

Ja det kan man lure på, men KKK og Kristendommen kan ikke sammenlignes. Mange av disse homofile kristene har blitt föret kristendomspropaganda igjennom hele livet og da blir det nesten helt umulig å komme til fornuft og forlate sekten i voksen alder.

Lenke til kommentar

Myagos det finnes nok en hel rekke usympatiske individer som ikke tror på noen gud(er) og som per definisjon er ateister, men det vil ikke si at alle ateister er sånn bare fordi noen er det. Tror du vil være enig i denne påstanden. Og da er det rart at du ikke er i stand til å tenke det samme når det gjelder kristne. Du sier kristne og så kommer det en lang rekke negative ord bak. Hvis du hadde vært objektiv (i motsetning til den kulørte dagspressen) så hadde du snakket om personer og ikke om religion.

Lenke til kommentar

Jeg går etter hva kristendommen står for. Du sitter selv og støtter en bok som sier at alle gudløse og homofile skal få betalt med evig tortur og pine i helvete når man dør. Dette er ond skremselspropaganda som er svært skadelig for forvirrede mennesker som ikke vet bedre. Dette er hva jeg angriper, og nå som kristendommen er Norges statsreligion fortjener den så masse kritikk den kan få, til vi får gjort pakket privat og mer mennskevennelig.

 

Vi har enda en lang vei og gå, men når vi ser på hvordan kristendommen var for noen hundre år siden har vi kommet veldig langt allerede.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke noe annet enn alle religiøse sier.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Buddhist_hell1.jpg

Buddhistene snakker om helvete

 

Jade_Record_1.PNG

Kinesisk mytologi snakker om helvete

 

Hortus_Deliciarum_-_Hell.jpg

Kristne snakker om helvete

 

The heart was thought to be the location of the soul by the ancient Egyptians. The hearts of souls which were out of balance because of sin, any hearts heavier or lighter than the feather of Ma'at, were rejected and eaten by the goddess Ammit (also known as the Devourer of Souls).

Egypterne snakket om helvete

 

In the book Gylfaginning, Hel is introduced in chapter 3 as a location where "evil men" go upon death and from there into Niflhel

Våre forferdre snakket om helvete

 

In classic Greek mythology, below Heaven, Earth, and Pontus is Tartarus, or Tartaros (Greek Τάρταρος, deep place). It is either a deep, gloomy place, a pit or abyss used as a dungeon of torment and suffering that resides within Hades (the entire underworld) with Tartarus being the hellish component. In the Gorgias, Plato (c. 400 BC) wrote that souls were judged after death and those who received punishment were sent to Tartarus.

De gamle grekerne snakket om helvete

 

Naraka is the Sanskrit word for the underworld; literally, of man. According to Hinduism and Buddhism, Naraka is a place of torment, or Hell.

Hinduene snakker om helvete

 

The Book of Enoch (ca. 160 BCE) purportedly records Enoch's vision of the cosmos. The author describes Sheol as divided into four sections: one where the faithful saints blissfully await Judgment Day (see Bosom of Abraham), one where the moderately good await their reward, one where the wicked are punished and await their Judgment at the resurrection (see Gehenna), and the last where the wicked who don't even warrant resurrection are tormented.

Jødene snakker om et helvete

 

Yomi (黄泉), the Japanese word for the underworld in which horrible creatures guard the exits; according to Shinto mythology as related in Kojiki, this is where the dead go to dwell and apparently rot indefinitely.

Shintoistene snakker om et helvete

 

In Maya mythology ,Xibalbá is the dangerous underworld of nine levels ruled by the demons Vucub Caquix and Hun Came. The road into and out of it is said to be steep, thorny and very forbidding. Metnal is the lowest and most horrible of the nine Hells of the underworld

Mayaene snakket om et helvete

 

 

Såvidt jeg vet snakker så og si alle mytologier og religioner om et helvete. De eneste som ikke snakker om dette er ateistene. Og derfor skal man altså høre etter på ateistene som den siviliserte og fornuftige versjonen av sannheten? Sannheten er at vi ikke kan utelukke dette, og man gjør som man vil i livet, men dersom man vil være religiøs så må man forholde seg til det religionen forklarer.

 

I koranen står et klokt ord:

 

[3.117] The likeness of what they spend in the life of this world is as the likeness of wind in which is intense cold (that) smites the seed produce of a people who has done injustice to their souls and destroys it; and Allah is not unjust to them, but they are unjust to themselves.
Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Vær helt ærlig, hva tror du er mest vanlig blant kristne?

 

Det var jo slett ikke saken hva som er "vanlig" blant kristne, det var snakk om hva disse 30 menneskene som hadde tatt kontakt med Arnfinn Nordbø var redde for. Jeg sa du ikke trenge å gjøre deg naiv (jeg vet jo du er en reflektert fyr), og årsaken til vår uenighet her var nok egentlig at vi snakket forbi hverandre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...