Manfred Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Graviditet kan hindres på andre måter, men langt fra like effektivt. Med mindre du er sterilisert, så er p-pillen så langt fra 100% sikker. Edit: P-piller har også en høy suksessrate med 92 prosent. Endret 16. juni 2008 av Manfred Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er fult klar over at p-pillen ikke er 100%, men det er en grunn til at så mange bruker den. For å si det litt overfladisk, den funker stort sett. Å si at p-piller ikke er 100% sikre er jo litt i samme gate som å si at det ikke er 100% sikkert at du overlever å gå på pillene. Det er jo ingen hemmelighet at jenter har dødd av dette her. Hjertet og blodomløpet generelt får jo en påkjenning. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Ikke mitt problem. Jeg har ingen sjans for å bli pappa, så ^^ haha Lenke til kommentar
mortania Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Graviditet kan hindres på andre måter, men langt fra like effektivt. Med mindre du er sterilisert, så er p-pillen så langt fra 100% sikker. Edit: P-piller har også en høy suksessrate med 92 prosent. Kondomer er bare 97% sikkert. De fleste p piller er 99% sikker. Noen virker svært dårlig i det hele tatt, har en venninne som til stadighet blir gravid på pillen. Må være irriterende. Edit: En irriterendes skrivefeil Endret 18. juni 2008 av mortania Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 har en venninne som til stadighet blir gravid på pillen. Må være irriterende Hvis man blir gravis flere (mange) ganger, er det stort sett bruken av pillene som er feilen, ikke selve pillen. Mange som slurver. For at pillene skal ha ønsket effekt skal de tas sånn ca. på samme tidspunkt hver dag osv. Som sagt, er ofte menneskelig svikt inne i bildet når man blir gravid selv om man går på p-piller. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Kombinerer du pilla med kondom, så vi jeg si du er ganske sikker... Lenke til kommentar
mortania Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Kombinerer du pilla med kondom, så vi jeg si du er ganske sikker... Men da blri det også etterhvert utrolig dyrt å ha sex! Mine piller koster ca 250 kroner for hver påfyll (tre måneder), og de er ikke de dyreste pillene som finnes en gang, men jeg har gått på dem i over seks år og er fornøyd, så jeg vil fortsette å bruke dem. Kondomer koster vel rundt 50 kroner for ti stk? Sex på en dag koster da rundt 5 kroner og 25 øre hvis man har sex EN gang. Har man sex fem ganger, er prisen plutselig femdoblet pga kondomenes pris. På en hel uke koster det nesten 200 kroner å ha sex hvis man regner at man har sex fem ganger daglig, og jeg har ofte sex en hel dag hvis jeg ikke har bedre å ta meg til. Sex èn uke på pillen koster ikke mer enn 1 kr og 70 øre. Altså er det billigere og lettere å bruke p piller som prevensjon, selvom det blir litt mer grisete. Det kommer jo også mye an på hvilken situasjon du er i. Fast forhold er p piller det ideelle, pule rundt er kondom OG p piller det ideelle, for da bruker man som regel bare en, ,og man trenger ikke være så bekymret for uønsket graviditet hvis kondomen skulle sprekke (Med mindre man er en av de uheldige. Jeg har en venninne med et vidunder på snart tre år som ble unnfanget på p piller med kondom ) Men nå er vi jævlig off topic her! Bedøvelse til penishode, tipse ^^ Endret 17. juni 2008 av mortania Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har nesten aldri brukt kondom, bare kjipt å bruke det. Ppiller er sikkert i massevis. Usikkerhetprosenten på både ppille og kondom er for det aller meste basert på feil bruk. Men joda, man holder jo lenger med kondom, men man får jo mye dårligere sex. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Bedøvelse til penishode, tipse ^^ Tullejenten min. :!: Har nesten aldri brukt kondom, bare kjipt å bruke det. Ppiller er sikkert i massevis. Usikkerhetprosenten på både ppille og kondom er for det aller meste basert på feil bruk. Men joda, man holder jo lenger med kondom, men man får jo mye dårligere sex. Åpenbart derfor folk dropper den. Ikke pga. pris. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Bedøvelse til penishode, tipse ^^ Tullejenten min. :!: Har nesten aldri brukt kondom, bare kjipt å bruke det. Ppiller er sikkert i massevis. Usikkerhetprosenten på både ppille og kondom er for det aller meste basert på feil bruk. Men joda, man holder jo lenger med kondom, men man får jo mye dårligere sex. Åpenbart derfor folk dropper den. Ikke pga. pris. Sa jeg noen gang kondom var en flott oppfinnelse? Jeg bare poengterte at den var dyr XD Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Men joda, man holder jo lenger med kondom, men man får jo mye dårligere sex. Får du automatisk dårligere sex ved å bruke kondom? Da vil jeg si det har noe med deg å gjøre og ikke kondomen. Erfaringsmessig kan sexen bli veldig bra ved bruk av kondom, nettopp fordi man holder lenger. Det er snakk om intimitet og nærhet, ikke tøm-og-røm prinsippet. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Men joda, man holder jo lenger med kondom, men man får jo mye dårligere sex. Får du automatisk dårligere sex ved å bruke kondom? Da vil jeg si det har noe med deg å gjøre og ikke kondomen. Erfaringsmessig kan sexen bli veldig bra ved bruk av kondom, nettopp fordi man holder lenger. Det er snakk om intimitet og nærhet, ikke tøm-og-røm prinsippet. Jeg synes sexen føles kunstig med kondom (jeg er jente for dem som ikke har skjønt dette...) Det er for meg skikkelig ubehagelig å ha sex med kondom, så derfor foretrekker jeg helst uten. Hadde Zappy insistert på kondom, hadde Zappy stått sexløs idag. Nemlig. Det får være opptil en hver om de vil bruke kondom som sikkerthet i faste forhold, og da må man kunne være enig om det. Som ONS ser jeg klart at det er tryggest, da folk som regel ikke kjenner hverandre fra før av og ikke vet hva den andre kan ha ab uhumskheter mellom bena, for kondomer er som sagt det eneste sikre prevensjonsmiddelet som SOS, men sprekker det er man jo like langt... Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Får du automatisk dårligere sex ved å bruke kondom? Da vil jeg si det har noe med deg å gjøre og ikke kondomen. Erfaringsmessig kan sexen bli veldig bra ved bruk av kondom, nettopp fordi man holder lenger. Det er snakk om intimitet og nærhet, ikke tøm-og-røm prinsippet. Intimitet og nærhet er vel og bra, men jeg regner da med at du har følelse i kuken? Følelsen blir mindre av kondomer og derfor blir sexen dårligere. Jeg har aldri hatt problem med å ikke vare lenge nok, problemet er vel nærmere motsatt for min del. Kondom gjør det ikke akkurat bedre. De jentene jeg har vært med har heller ikke vært noen stor fan av kondom. Har brukt det litt med 3 jenter og alle likte bedre uten. P-piller for the win. Dog, Kondom er et must med ONS med noen man ikke kjenner godt. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det hjelper ikke at den o så store nærheten og intimiteten er der hvis det ikke er noe godt. Er veldig enig i det som har blitt sagt om at sex med kondom gir en kunstig følelse. Det er ikke bare det at det demper følelsen, men jeg føler liksom ikke at man gjør det på ekte når man har et lag med gummi imellom. Da kunne man jo heller onanert hverandre med samme intimitet og nærhet spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå