Gå til innhold

Da er Inspiron 8200 straks ute av dansen.

Anbefalte innlegg

Man får fortsatt kjøpt den på dell.no, men hvis man trykker på "anbefalte systemer" er den ikke lenger med. Tror vi kan vente oss mye spennende bærbare PC'er i tiden som kommer, både fra Dell og andre. Din side har testet en Acer med Pentium M/Centrino. Virket meget bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på når det kommer Inspiron med Centrino. Det har jo kommet Latitude'r allerede, men Inspiron er som regel en del billigere. Har dere i barbara hørt noe om kommende Inspiron-modeller.

Må forresten si jeg ble meget imponert over at Dell Norge hadde Centrino-maskiner klare for salg allerede på dagen for verdenslanseringen.

Lenke til kommentar

Jess, det finnes Inspiron med Centrino.

Modellen heter 600m og finnes foreløpig på de amerikanske sidene.

Men, det tok ikke lang tid fra Dell lanserte 8500 i USA til den kom til Norge, så mitt tips er 1-2 uker før vi ser 600m her på berget.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg skal kjøpe en bærbar PC selv nå om ikke så lenge. Jeg kommer nok til å kjøpe en Centrino basert bærbar. Men jeg kommer nok til å vente litt til. For det første er produktene overpriset, og for det andre er det første generasjonsprodukter det er snakk om. Produkter som kommer i mai-juni (2. generasjonsprodukter) kommer til å være noe bedre. Synes de fleste Centrino-maskiner i dag er tykke i forhold til potensiale som Centrino gir.

Lenke til kommentar
337-Zonic"]Hei,

Jeg skal kjøpe en bærbar PC selv nå om ikke så lenge. Jeg kommer nok til å kjøpe en Centrino basert bærbar. Men jeg kommer nok til å vente litt til. For det første er produktene overpriset, og for det andre er det første generasjonsprodukter det er snakk om. Produkter som kommer i mai-juni (2. generasjonsprodukter) kommer til å være noe bedre. Synes de fleste Centrino-maskiner i dag er tykke i forhold til potensiale som Centrino gir.

hvordan stiller nye amd xp -m cpuene i forhold til Centrino med tanke på strømforbruk og varme?

(og er det mulig å kjøre de nye amd xp -m i f.eks. shuttle barebone eller annet standard atx socket A hovedkort? )

Lenke til kommentar

hvordan stiller nye amd xp -m cpuene i forhold til Centrino med tanke på strømforbruk og varme?

>> Tja, det er ikke godt å si selv om AMD har tatt et skritt i riktig retning med Athlon XP-M. Yelsesmessig tror jeg AMD skal slite med å konkurrere mot Pentium -M. Det er skuffende lite som er nytt ved Athlon XP-M og brikkesett er også et problem for denne plattformen. AMD satser vel kanskje ikke så stort på Athlon XP-M heller da dette blir erstattet av Athlon 64-M om ikke så lenge (sommeren/høsten). Husk at de fleste produsentene venter til mobile Athlon 64-M kommer før de slipper sine brikkesettene sine for AMD prosessorer som er laget bærbare.

(og er det mulig å kjøre de nye amd xp -m i f.eks. shuttle barebone eller annet standard atx socket A hovedkort? )

>> Nei. Dette er ikke mulig pga man trenger BIOS som støtter Athlon XP-M. De nye Low voltage prosessorene til AMD har også en annen socket enn Socket A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...