Gå til innhold

Se live video på nett fra eget kamera?

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er rett forumsdel men har noen erfaring eller tips om dette?

Har 1 kamera som er trådløst og denne er kobblet opp mot en trådløs router.

Hva må jeg gjøre for å kunne se dette live hvor som helst i verden på en internettadresse?

www.jeg_vil_se_hva_jeg_filmer.com og der ligger bildet live

Har kjøpt http://www.willingsoftware.com/

Men det er helt gresk.

VG nett, dyreparker i kina og bloggere får til dette så finnes det ikke noen enklere løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp din egen webserver (apache er enkel og grei), og rote deg frem til en løsning via det. Google er nok til god hjelp her.

Hvis du skal ha tilgang til egen server fra hvor som helst, forutsetter det at du enten har fast-ip, eller at du benytter f.eks no-ip.com til å oppdatere en eventuel dynamisk ip (ip som endres med jevne mellomrom), slik at du kan "finne igjen" serveren.

Hvis du vil ha en enklere metode kan du se på noe ala webcamxp.com som gjør jobben for deg. Flere år siden jeg har prøvd det, men om jeg ikke husker feil er det vel bare å laste ned og installere, server og hele driten er med i pakka. (Sett at du bruker windows, og ikke linux).

Så må du vel gjerne redirecte og åpne rett port(er) i routeren (hvis du har flere maskiner i huset osv), slik at ip'en din dirigerer til riktig maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...