tomlom Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei! Noen som vil hjelpe meg å lage en gamer pc som jeg kan spille crysis og spill som kommer. Kan bruke opptil 25000k. Har lite peiling på pc deler, men er det vanskelig å bygge en pc selv? Har 24"skjerm, mus og tastatur. Lenke til kommentar
Guttorm190E Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Er ikke så veldig vanskelig å bygge selv. Jeg gjorde det første gang alene og det gikk bra.. Men når du skal kjøpe en såpass dyr pc.. har du vurdert Dell? Massevis av garantier, og frakt og liknende betaler de. I tilfellet noe skulle gå i stykker... Konfigurer en pc selv der, XPS 630 er et godt utgangspunkt.. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis du har lite peiling på pc deler er det ikke anbefalt og prøve og bygge selv, aleine. En annen ting er hvis du har god peiling på pc, og hva som er inni. (Ting som hva molex etc er). Og når man først skal bygge sin første pc er det greit og ha med seg en med god greie, men mindre du har gjort grundig research. Så en Dell XPS er nok ikke dumt for ditt vedkommende. Gjør som personen over sier, en XPS 630. Så får du velge det du vil ha, men viktig at du går får 8800GT i sli, det gir ekstremt god ytelse. Jeg vet mange har allergi mot Dell men dette får bli noe du bestemmer deg for. Ulempen med å kjøpe pc andre steder er at du gjerne ikke får velge komponenter selv, og da ender du opp med best i test grafikkort også 2. plassen CPU. Lenke til kommentar
Guttorm190E Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 men viktig at du går får 8800GT i sli, det gir ekstremt god ytelse. Så du vil si at 8800GT i sli er bedre enn HD3870 i Crossfire? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Når du først har råd til å bruke inntil 25 lapper på en pc, så kan du da like gjerne kjøre 2 bedre grafikk kort i SLI \ Crossfire etter min mening. Du kan jo også se på, og konfigurere denne. Endret 18. juni 2008 av Killswitch Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Dell er tingen! har hatt samme gamle dell pc i 7år...crap nå..men den har holdt Lenke til kommentar
siindre Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 men viktig at du går får 8800GT i sli, det gir ekstremt god ytelse. Så du vil si at 8800GT i sli er bedre enn HD3870 i Crossfire? Vel, i singel så knuser 8800GT HD3870, men i crossfire tar faktisk AMD igjen nVidia. Men det vil si at de yter omtrent like godt. Der 8800GT gjør det dårlig gjør HD3870 det bra, ett vanskelig valg mellom de to. Om du virkelig skal handle PC for 25 000kr uten skjerm ville jeg gått for en core2duo med høy frekvens og cache, gjerne en i E8xxx-serien, 4GB med ram, gtx 280 og helst 64-bit OS så du får utnytte alle de 4GB'ene. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Dell er tingen! har hatt samme gamle dell pc i 7år...crap nå..men den har holdt Familien har hatt PC'en jeg bygde når jeg var 12 år gammel i 7 år og den holder enda . Tok bare en liten småreparasjon når CPU-vifta gikk føyken etter tordenværet (ja faktisk ). Det er ikke vanskelig å bygge en PC sjøl, sunn fornuft, samt litt praktiske ferdigheter og litt research på forhånd så du veit hvor alt skal (det er nok av guider) så burde dette være plankekjøring. Endret 18. juni 2008 av chrml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå