Gå til innhold

Hotell med korallrev i Aqaba/Eilat/Taba?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til hoteller i området Aqaba/Eilat/Taba som har strender med gode forhold for snorkling på korallrev? I Sharm og Hurghada fant jeg det lett, men jeg finner ikke så mye info om forholdene øverst i Aqaba-bukten. Ser ut som om de hotellene som har strand kun har sandstrand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det veldig mange år siden sist jeg var i Eilat. Husker ikke navnene på hotellene så her har jeg ingen anbefaling. Når det gjelder dykking/snorkling anbefaler jeg å bruke båt ut til Ras el Masri (Taba-Sinai) for i selve Eilat er det lite av korallrev.

Det finnes mange båter som tar med seg passasjerer, serverer mat og vin, samt har dykkerutstyr til utleie. Båtene legger seg i nærheten av korallrevene slik at du kan ha hele dagen med fridykk eller med utstyr. Det er en kjempe opplevelse og ”knall” klart vann. Varmt er det også, både i vann og luft. Håper du ikke reiser på sommeren. Da er det svært varmt, opp til 48 grader. Sist jeg var i Eilat var i mars og da var det i snitt 29 grader i luft.

Se denne: http://www.reiseliv.no/destinasjoner/asia/...ilat_doedehavet

Edit: Hørte med en kjenning og han anbefalte Hotel Mövenpick Resort, Taba. Da kan du svømme ut til revene.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Takk for tips. Har også funnet tips om utflukter til korallrev, men om jeg reiser til området vil snorklingsmuligheter på selve hotellstranden være det viktigste da jeg gjerne bruker mye tid der hver dag.

Er det slik at det kun er sandstrender mitt i bukten ved Eliat, men mere variert på sidene mot Taba og Aqaba?

Lenke til kommentar

I Eilat er det fin sandstrand. I Ras el Masir er det også stort sett sand, men muligens noe grovere (noe innslag av småstein). Når det gjelder Aqaba, så var jeg ikke nede på stranden.

Etter det du ønsker, så kan muligens Ras el Masir være det rette (har ikke kjennskap til Aqaba). Men det du bør sjekke først er om det finnes muligheter til å reise inn til Eilat. Ved uroligheter, så har grensen mellom Sinai og Israel blitt stengt noen ganger (sjelden). Det kan jo være litt greit med en tur på byen og prøve utelivet i Eilat.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...