Gå til innhold

Vista DVD med Sp1


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg nå en Vista DVD med SP1 integrert. Ettersom MS ikke lar oss uten videre slipstreame, så er dette vanskelig. Vlite skal fungere (etter 1.1.6), men av en eller annen grunn stopper den opp på samme sted på flere ulike maskiner hver gang, enda det har stått i timesvis.

 

Er det da muligheter for å bestille media fra MS, ved å framvise key osv som ved tapt medie?

 

Eller har MS tenkt at vi uten MSDN eller technet plus abo. pent kan kjøpe oss en ny lisenspakke for å få SP1 integrert?

 

Utrolig kjedelig å få denne installeringsprossesen i etterkant, da jeg driver såpass mye med testing og reinstallering for meg selv og andre.

 

Jeg har vurdert revers integrate, men fytte helvete så mye jobb for noe som burde kunne løses mye enklere.

 

Nei, lugubre sider er ikke aktuelt å hente dette fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig kjedelig å få denne installeringsprossesen i etterkant, da jeg driver såpass mye med testing og reinstallering for meg selv og andre

 

 

Hehe, Logiman, du kan ikke drive med Vlite, du må laste å ta i bruk Vista Aik.

 

Det kommer til å bli så morsomt for deg,.... :)

Lenke til kommentar

Jeg fant endelig et sted fra MS hvor man kunne konvertere fra 32 til 64, så jeg kladda inn en nøkkel der, så da skal jeg få 64 medie med SP1 :D. Kom på en hundrelapp, så det er greit nok, men å slipstreame selv hadde jeg mer en gjerne gjort.. hører dere det MS!!

 

Ellers bruker jeg imageprog mye selv (acronis). Uansett, det er når andre hottentotter har fucka opp pcen, som du skal være snill å hjelpe, at det blir så unødvendig mye tidsbruk. Da er det greit at det meste er på plass. Dessuten, når det har gått en stund, med en del nye drivere osv. er det også greit å ta en ny install.

 

Synes også det er noe eget med ferdig integrert sp1 enn å installere i etterkant. Tror det blir mer crap liggende rundt unødvendig ved en etterinstallasjon....

Lenke til kommentar

Jeg har laget en screencast hvor jeg viser hvordan du gjør dette med vLite. Den ligger på ShowMeDo.com hvis du vil gjøre dette. Siden jeg laget denne er det kommet en ny versjon av vLite, men den ser helt lik ut.

Og jeg er klar over at jeg ikke virker helt entusiastisk ut når jeg forklarer, så jeg håper at jeg ikke kjeder noen ihjel. :-)

 

Synes også det er noe eget med ferdig integrert sp1 enn å installere i etterkant. Tror det blir mer crap liggende rundt unødvendig ved en etterinstallasjon....

 

Sånn jeg har forstått det, vil en ren install med en Vista SP1 være å foretrekke.

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
Jeg fant endelig et sted fra MS hvor man kunne konvertere fra 32 til 64, så jeg kladda inn en nøkkel der, så da skal jeg få 64 medie med SP1 :D. Kom på en hundrelapp, så det er greit nok, men å slipstreame selv hadde jeg mer en gjerne gjort.. hører dere det MS!!

 

 

:dribble: kan du dele det stedet fra MS med oss andre, på forhånd takk

Lenke til kommentar
Jeg har laget en screencast hvor jeg viser hvordan du gjør dette med vLite. Den ligger på ShowMeDo.com hvis du vil gjøre dette. Siden jeg laget denne er det kommet en ny versjon av vLite, men den ser helt lik ut.

Og jeg er klar over at jeg ikke virker helt entusiastisk ut når jeg forklarer, så jeg håper at jeg ikke kjeder noen ihjel. :-)

 

Synes også det er noe eget med ferdig integrert sp1 enn å installere i etterkant. Tror det blir mer crap liggende rundt unødvendig ved en etterinstallasjon....

 

Sånn jeg har forstått det, vil en ren install med en Vista SP1 være å foretrekke.

 

atlef.

 

Jeg har sett på den, fin guide, men det er ikke det at jeg gjør feil, for jeg vet hva jeg skal gjøre. Til og med sjekka din guide for å være 100% sikker. Den stopper av en eller annen grunn opp, men kan være at det er en feil på den ene disken som jeg har prøvd hittil (en msdn disk). Lengter tilbake da jeg hadde msdn konto :(

Lenke til kommentar
Jeg fant endelig et sted fra MS hvor man kunne konvertere fra 32 til 64, så jeg kladda inn en nøkkel der, så da skal jeg få 64 medie med SP1 :D. Kom på en hundrelapp, så det er greit nok, men å slipstreame selv hadde jeg mer en gjerne gjort.. hører dere det MS!!

 

 

:dribble: kan du dele det stedet fra MS med oss andre, på forhånd takk

 

Her, etter en god tid med leting i dag og http://www.microsoft.com/windowsvista/1033...ia/default.mspx

 

Det er faen meg omtrent håpløst å finne noe nyttig på ms sine sider. Men der har du linken. Har du 64 bit kan du få 32 bit eller motsatt. Det blir rett over hundrelappen med norsk moms. Husk at det kan ta opptil 28 dager før du får disken, og at du må en nøkkel som godkjennes...

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Her, etter en god tid med leting i dag og http://www.microsoft.com/windowsvista/1033...ia/default.mspx

 

Det er faen meg omtrent håpløst å finne noe nyttig på ms sine sider. Men der har du linken. Har du 64 bit kan du få 32 bit eller motsatt. Det blir rett over hundrelappen med norsk moms. Husk at det kan ta opptil 28 dager før du får disken, og at du må en nøkkel som godkjennes...

 

jeg fikk svar fra Microsoft, dette gjelder bare retail versjoner :cry:

 

>>Mange takk for epost.

 

Tilbudet om å bestille oppgraderingen til 64-bit-versjonen via Vista

Alternate Media gjelder bare kunder som har kjøpt en vanlig, separat

solgt, sluttbruker-versjon av Windows Vista Basic, Premium eller

Business.

 

Er der en OEM-versjon som var installert på din PC av en av de store

leverandørene som Dell eller Hewlett Packard ber vi deg vennligst om å

vende deg til denne leverandøren for å få informasjon om du kan bestille

en 64-bit-versjon.<<

 

da kan man likeså godt kjøpe en oem i nettbutikken, for Dell var ikke villig til å skaffe meg 64 bit rimeligere:

 

>>Vi kan dessvärre inte sända dig en 64 bits vista.

 

Du kan kontakta salgavdelningen för att köpa ett 64 bit vista <<

Lenke til kommentar

Stemmer nok det. Jeg klistra forøvrig inn en MSDN 32bit lisens :D

 

Uansett, om det er media du først og fremst er på jakt etter, bør det være mulig å skaffe dette. Det var det jeg var ute etter, da jeg har mer enn nok lisenser på både 32 og 64 bit. Jeg ville bare ha en Vista DVD med SP1 integrert for alle versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...