k-ryeng Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Den siste her var veldig lang, veldig detaljert og veldig bra! Skal gjøre mitt beste Men hvordan reseter jeg kameraet ?Det må nok manualen eller noen med inngående kjennskap til 1D fortelle deg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er helt på jordet når det kommer til fotokamera og alt slik! Men tar jeg ikke helt feil så er det komt "ny" utgave av EOS 400 altså EOS 450 ? Det stemmer, men det diskuteres hvorvidt 450D er verd prisøkningen i forhold til 400D. Det er ikke så stor forskjell på hvordan disse brukes i forhold til 1D Mark2. Mye av de samme hovedtrekkene går igjen men plasseringen av knapper osv er forskjellig. Jeg vil i likhet med k-ryeng anbefale å prøve å lære deg det kameraet du har. Det er veldig mye bedre enn f.eks 450D på mange områder. Du kan ta en titt på fotokompendiet og jobbe deg videre derfra. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 *fjernet langt innlegg* Er noe uenig her. Trådstarter sier at han/hun vil ta bilder i familieselskaper osv. og sier også at han/hun IKKE har en plan om å bli proff fotograf. Jeg synes derfor at det er bortkastet å drasse på et stort, tungt proffkamera, som er mer avansert å bruke og som vedkommende ikke får utnyttet til det fulle uansett. Jeg ville derfor frigjort pengene ved å selge det, kjøpe et pent brukt 400D med f.eks. Tamron 17-50mm - og i tillegg ha penger til overs. Trådstarter: Ja, 400D har nylig blitt erstattet av 450D, men forskjellene er små og prisdifferansen er ikke verdt det etter mitt syn. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Trådstarter sier at han/hun vil ta bilder i familieselskaper osv. og sier også at han/hun IKKE har en plan om å bli proff fotograf. Jeg synes derfor at det er bortkastet å drasse på et stort, tungt proffkamera, som er mer avansert å bruke og som vedkommende ikke får utnyttet til det fulle uansett. Jeg ville derfor frigjort pengene ved å selge det, kjøpe et pent brukt 400D med f.eks. Tamron 17-50mm - og i tillegg ha penger til overs.Jeg synes ikke det er bortkastet å gi kameraet en real sjanse, lære å bruke det og utnytte det i så stor grad som mulig. Den lærdommen vil uansett ikke være bortkastet selv om man kjøper en 450D senere, men det er utrolig bittert dersom man selger kameraet, kjøper 450D og finner ut hvilke begrensninger som ligger i det sammenliknet med 1D. Allerede nå har trådstarter kjent på en 1D, og prøvd å bruke den. Tar han i en 450D vil han raskt erfare at det kjennes ut som leketøy til sammenlikning. 1D vil uansett ikke tape seg nevneverdig i verdi på en måned eller to, selv om 5D Mk II skulle dukke opp, så jeg synes bare trådstarter bør tenke seg om en gang til og gi kameraet en sjanse. Det er det virkelig verdt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå