harald25 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg fikk nettopp min splitter nye Core 2 Duo E8500 i posten. Etter litt knot fikk jeg den på plass, og alle ledninger der de var, og skal starte maskinen. Men.... ingenting skjer på skjermen. Vifter og hele pukkverket startet opp når jeg skrudde på maskinen, men skjermen forble svart. Så jeg tenkte: "Faen, har jeg klart å ødelegge skjermkortet?". Testet derfor om det gamle skjermkortet mitt funket, men det kom ikke bilde da heller. Så jeg satte tilbake den gamle CPUen, og alt startet fint. Da begynte jeg selvfølgelig å lure på hva som hadde gått galt, om prosessoren var hærpa eller noe. Men så leser jeg litt om hovedkortet mitt På specc på hovedkortet står det: "FSB 1066/800/533 MHz". Og på speccs på CPU står det: "FSB: 1333mhz". Har jeg da rett og slett eid meg selv ved å ikke tenke på at hovedkortet mitt ikke støtter prosessoren, eller kan jeg fikse det hele med en BIOS oppdatering? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut som ditt HK støtter 45nm cpu kun 65nm Lenke til kommentar
harald25 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut som ditt HK støtter 45nm cpu kun 65nm Snork, da må jeg vel gå til innkjøp av nytt hovedkort og da :S Ork å reinstallere og styre enda en gang.. også ta backup av raid-disker o.l. :S Kanke si jeg gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå