xcitu Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Ja, jeg har gitt opp Ubuntu. Fikk installert men etter 2 dager for å prøve å få nett & grafikk til å fungere så ga jeg opp. Da er det tide med noe annet. Så hva er best? Jeg liker å ha alt mest mulig "clean". Ubuntu er veldig clean syns jeg. Har hørt om Mandriva, PC linux og Mint, men er sikker på at det finnes flere gode varianter. Så hva er best? Kan du lage en liste med 1. 2. 3....? Betyr ikke noe om det koster, gjør meg ingenting. Takker -- Specs er sikkert litt greit å adde, med tanke på kompabilitet: AMD Semphron 3600+ 2 GHz Broadcom Corporation NetLink BCM5906M Fast Ethernet PCI Express (rev 02) Broadcom Corporation BCM94311MCG wlan mini-PCI (rev 02) ATi Radeon(?) x1250 Dette er en HP Compaq 6715s. Endret 17. juni 2008 av xcitu Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Litt offtopic, hadde du problemer med å koble deg til med Wlan eller både Wlan og ethernet? Hvis du fikk koblet deg til med ethernet og ikke med Wlan funker denne guiden(Link). Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Først, takker Og ja, hadde problemer med begge. Fikk verken inn via kabel eller trådløst. Har prøvd en mer "noob-skrevet" versjon av den guiden, men funket desverre ikke. Men men, ny linux is comming Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det blir liksom litt ekstra vansklig uten ethernet Mandriva Spring 2008 (skal) støtter de fleste Broadcom kortene. Du kan jo prøve ut den først, vil tippe du møtter de samme problemene på Mint som i Ubuntu siden Mint er bygget oppå Ubuntu og har egentlig bare et annet utseende og (mye) bedre multimedia støtte. Fedora blir nok hakket vanskligere igjen siden den ikke har med noe propritær programvare i det hele tatt(ikke at jeg har prøvd eller lest hvordan Fedora takler Broadcom kort). Prøv Mandriva 2008 Spring One(eller hvilken rekkefølge det er) og se, hvis den fungerer bra så er jo alt i boks. Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Ok, skal prøve den. Laster nå med 1.3 mb/s ^^ Og ja, jeg merket at det ble liksom bittelitt vanskeligere uten Ethernet ^^ Men da skal jeg prøve Mandriva 2008 Spring One og se hvordan det går Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ok, skal prøve den. Laster nå med 1.3 mb/s ^^ Og ja, jeg merket at det ble liksom bittelitt vanskeligere uten Ethernet ^^ Men da skal jeg prøve Mandriva 2008 Spring One og se hvordan det går Bare vær forsiktig enkelte lydkort(mitt f.eks) begynner å "skrike" veldig under installasjon av Alsa, så hvis den begynner vær tolmodig og skriv i terminal når du får logget inn: alsamixer -c0 -V capture Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Da sitter jeg på Mandriva 2008 Spring One! Men så kommer spørsmål også.. Jeg har veldig stor tro på at jeg kjører LiveCD nå, CD-ROM begynner å drive hver gang jeg skal gjøre noe nytt, så jeg tviler på at Mandriva er installert. Så hvordan kan jeg få installert Mandriva fast, slik at det formaterer hele greia og installerer bare Mandriva? Og hva må jeg gjøre for å få tak i de nødvendige driverene? Og som du sikkert har forstått, så er Ethernet oppe og går, iallefall via kabel ^^ - X -- Hvis jeg må laste ned en annen versjon enn 700 MB versjonen, så gi link, det ville jeg satt pris på En guide er heller ikke så gale Endret 17. juni 2008 av xcitu Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvis du ikke før ubuntu til å virke trenger du ikke prøve mint. Mint er praktisk talt ubuntu med litt ekstra stash. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 er det ikke et live install ikon på skrivebordet til mandriva? trur det e den du skal trykke på eller? Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 er det ikke et live install ikon på skrivebordet til mandriva? trur det e den du skal trykke på eller? Nei, jeg skulle også tro det, men fant ingenting da jeg bootet :S Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 er det ikke et live install ikon på skrivebordet til mandriva? trur det e den du skal trykke på eller? Nei, jeg skulle også tro det, men fant ingenting da jeg bootet :S Du skal ha et ikon på skrivebordet som heter "Live install" eller noe tilsvarende. Det var det i alle fall når jeg la inn. Kanskje du har lastet ned noe annet rart? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Last ned alternate installer da? Den er kun tekst og ingen bilder etc. Jeg måtte gjøre det da jeg la inn Xubuntu på min eldre laptop:) Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Aah, ok. Skal prøve Alternative Og jeg er 99% sikker på at jeg lastet ned rett, for jeg lastet ned fra Mandriva sin side ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå