Gå til innhold

The incredible moving bridge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forskjell fra begynnelsen (0-2sec) men etter ca 2 sekunder klarte jeg nesten ikke å måle noen forskjell mer, broen beveger seg likevel uavbrutt med samme jevne hastighet.

Jeg hadde faktisk godtatt det som forklaring for de første to sekundene, selv om det er godt mulig at selv da er bro-bevegelsen umulig. Men at bevegelsen til kameraet så skal stagnere mens broen upåvirket raser videre blir litt vanskelig å svelge. Jeg er ikke overtroisk.

Lenke til kommentar

Selvsagt klarer du *nesten* ikke å måle noen forskjell. Litt fordi du ønsker at det ikke skal være noen forskjell, men også fordi bildet er så diffust, og fordi de har zoomet så mye ut at det blir så smått. Dette gjør deg ikke overtroisk (selv om noen av de andre meldingene dine tyder på at du er det), men du er definitivt paranoid.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det verken henger på grep eller ser naturlig ut.

 

Når kameraet beveger seg saktere burde broen i bakgrunnen endre hastighet også. Kameraet beveger seg relativt hurtig de første to sekundene og vesentlig saktere de påfølgende 6 sekunder (tilsynelatende helt eller nesten stasjonært).

Dette er ulikt noe jeg har sett tidligere og strider mot hva jeg mener ville vært fornuftig. Broen beveger seg faktisk uavhengig av hvordan kameraet beveger (og zoomer) seg.

Lenke til kommentar
Dette er ulikt noe jeg har sett tidligere og strider mot hva jeg mener ville vært fornuftig. Broen beveger seg faktisk uavhengig av hvordan kameraet beveger (og zoomer) seg.

 

Ok, la oss si at du har rett, bare for moro skyld. Dette var en livefeed, hvordan og ikke minst hvorfor skulle man ønske å få broen til å flytte på seg. Hva er bakgrunnen for å manipulere videoen?

Lenke til kommentar

Quayle, http://youtube.com/watch?v=X72d7v3smxc&feature=related

Den filmen viser mange klipp hvor broen er med, etter å ha sett gjennom alle så virker det veldig lite overbevisendes. Altså at det ser uekte og falskt ut.

 

Bakgrunnen for å manipulere videoen kan man jo diskutere, men det er ikke så veldig mange forskjellige muligheter der.

 

SeaLion, Jeg har lest om hva det er men tror ikke det kan forklare bevegelsene til broen.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

http://youtube.com/watch?v=X72d7v3smxc&feature=related

Linker denne igjen, jeg skal prøve å vise den til en del andre og se hva de syntes. Selv ser jeg ikke et snev av mulighet for at det ikke skal være datamanipulasjon med i bildet.

 

Burde egentlig diskutere hvorvidt dette faktisk var direktesendt eller om noen har moret seg i ettertid. TV-kanalene har mistet kopiene fra arkivet 11. september og backupen er borte også så det er ikke helt enkelt å dobbelsjekke nå.

Lenke til kommentar

Bakgrunnen er at han er opphengt i at hele 9/11 greia var en gigantisk konspirasjon og at tv-bildene var falske og ikke live og at Bush sprengte tårnet og drepte flere tusen bare for å ha et påskudd mot å ta Saddam Hussein, som også var erkefienden til pappan hans.

Lenke til kommentar

Merkelig å se på. :p

 

Eneste jeg la litt merke til 'uten at det trenger å være riktig' er at røyken er så og si identisk når man ser på bilde 1 og 2. Broa eller helikopteret flyr med ganske stor hastighet.

Det ser ut som brua forflytter seg enormt raskt forholdt til andre elementer som er i filmen, men det skal ikke mye til for at man greier å få en slik 'effekt'.

 

Lever med troa at det er bush som prøver å stjele brua, og at det er nettopp derfor 9\11 skjedde... cover up for å ta brua. Btw, bygningene står enda, du ser de ikke pga alt er en illusjon...

9\11 har aldri skjedd...

:blink:

 

;)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Sjå på resten av bakgrunnen då, helikopteret (prikken til høgre for tårnene) forsvinn bak den eine tårnet. Fjellene i bakgrunnen flytter seg og på lik linje med brua. Huset nede til venstre flytter seg og, men ikkje like mykje som brua sidan det er nærmare.

 

Kva er forresten poenget med at brua flytter på seg? Det er fysisk umogeleg og har ingen innverknad på det som faktisk skjedde. Dette er eit synsfenomen som tilfedigvis dukka opp på ein 9/11-film. Då blir det sjølvsagt spekulert i konspirasjonsteoriar og gudane veit kva. Utan at eg heilt har fått taket på kva betydning det skulle hatt om denne brua flytta seg så dramatisk.

Lenke til kommentar
Kva er forresten poenget med at brua flytter på seg?

Sikkert fordi det er en 9/11 video og da må det selvfølgelig være manipulert. Et desperat forsøk om å overbevise seg selv eller andre. Men Pycnopodia har jo allerede bevist at han tror på alt mulig bullshit så det gjør påstandene hans ikke akkurat noe troverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...