Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den optimale stille og raske maskinen?

Anbefalte innlegg

Yes!

Slik er greia, jeg skal bygge meg en ny maskin. Pr i dag har jeg en ræva AMD prosessor på 2Ghz som er overklokka til 2,7Ghz. Den begynner å dra på binærtalla.

Det eneste som er klart, er hovedkortet:

http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_ep35-ds4/50378

- Elles har jeg en 22 tommer monitor, og en 600 watt stillegående PSU som skal brukes.

Dette er ingen spillpc. Behøver ikke takle spill i det hele tatt for min del, jeg gir faaaaen i spill for å si det rett fra levra. Den skal være stillegående og rask som faen.

Dette skal kjøpes:

- Intel prosessor

- Minnebrikker

- Skjermkort (vifteløst)

- Microkabinett

- Harddisk, raptor 74 gb - sata

- Kjøling til CPU

DER kom vi til det jeg lurer på. Prosessoren må selvfølgelig overklokkens, men av erfaring går temperaturen høyt opp. Den AMD-vifta jeg bruker nå er helt genial, den lager ingen merkbar lyd, har en svær 120 mm vifte og eier alt. Kosta 200 spenn. Selv om CPU er overklokka til max, holder temperaturen seg allikevel på rundt 30/35 grader. Kabinettet i dette tilfelle er helt åpent, så det her sin fordel.

Ønsker først å fremst forslag til kjøling på CPU (og ikke finn noe random komplett-greier som "ser ok ut" - det kan jeg også. Kom med egen kunnskap og egne erfaringer.) Forslag på RAM og diverse sier jeg også takk til.

Budsjettet er jeg litt usikker på. Men prosessoren bør koste under 2k, kjøling under 1k og RAM under 1k. Kan heller kjøpe noe jalla-greier, og heller oppgradere siden.

Poster denne på diskusjon.no også.

Tuuuuusen takk for alle svar (hvis jeg får noen da? hehe.) :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yes!

Slik er greia, jeg skal bygge meg en ny maskin. Pr i dag har jeg en ræva AMD prosessor på 2Ghz som er overklokka til 2,7Ghz. Den begynner å dra på binærtalla.

Det eneste som er klart, er hovedkortet:

http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_ep35-ds4/50378

- Elles har jeg en 22 tommer monitor, og en 600 watt stillegående PSU som skal brukes.

Dette er ingen spillpc. Behøver ikke takle spill i det hele tatt for min del, jeg gir faaaaen i spill for å si det rett fra levra. Den skal være stillegående og rask som faen.

Dette skal kjøpes:

- Intel prosessor

- Minnebrikker

- Skjermkort (vifteløst)

- Microkabinett

- Harddisk, raptor 74 gb - sata

- Kjøling til CPU

DER kom vi til det jeg lurer på. Prosessoren må selvfølgelig overklokkens, men av erfaring går temperaturen høyt opp. Den AMD-vifta jeg bruker nå er helt genial, den lager ingen merkbar lyd, har en svær 120 mm vifte og eier alt. Kosta 200 spenn. Selv om CPU er overklokka til max, holder temperaturen seg allikevel på rundt 30/35 grader. Kabinettet i dette tilfelle er helt åpent, så det her sin fordel.

Ønsker først å fremst forslag til kjøling på CPU (og ikke finn noe random komplett-greier som "ser ok ut" - det kan jeg også. Kom med egen kunnskap og egne erfaringer.) Forslag på RAM og diverse sier jeg også takk til.

Budsjettet er jeg litt usikker på. Men prosessoren bør koste under 2k, kjøling under 1k og RAM under 1k. Kan heller kjøpe noe jalla-greier, og heller oppgradere siden.

Poster denne på diskusjon.no også.

Tuuuuusen takk for alle svar (hvis jeg får noen da? hehe.) :love:

CPU: E8400.

kjøling: thermalright Ultra-120 eXtreme. kjøp med 2 ekstra 12mm vifter som går litt mer og fest på i stedet for de som er der fra før.

går ut ifra at du skal ha ddr2 ram: Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2 2048MB CL4

så har du i vertfal nok ram.:D

Endret av creaT
Lenke til kommentar

E8400 er planen, den jeg har sett meg ut iallefall.

Når det gjelder thermalright Ultra-120 eXtreme så er jo den vifteløs, men krever at jeg monterer på vifter selv. Men wtf, er jo ingen plass å montere disse viftene på, så da er jeg jo like langt.

Takk for svaret. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...