Sjark Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei, Jeg vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men regner med jeg må bruke ASP for å få access forms på nett. Jeg har laget en liten database som skal brukes for registrering av laptopper på jobb, den har 4 forms og en raport som kan printes ut. Jeg lurte på om det er vanskelig og få de formsa ut på nett. Jeg kan PHP veldig godt, men tviler på at det egner seg til dette. Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ikke at det jeg skal si nå er kjemenyttig men; PHP + MySQL = Sant ASP + Access = Sant Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Eller php + access om du vil: http://www.w3schools.com/PHP/php_db_odbc.asp Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Får se hva jeg finner på, kan vær jeg bare bruker access også. Lenke til kommentar
brgr Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fungerer også ASP + MySQL hvis det var saken... Ting som vil lette jobben 'bittelitt' er vel om du lagrer dette som en mdb (access 2003).. Du må lese litt om ADO for å lære deg om tilkobling til databasen samt recordset... Det som er litt dumt her nå er jo det att du ikke får formene, men tabellene. Så du må jo lage formene selv på en side hvor du registrerer / redigerer data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå