Gå til innhold

Kjølevifte til PS3

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Har sett et par steder på nettet at de selger kjølevifter til ps 3, sånne man montere på selv, via USB porten foran, og noe man setter bak..

Mitt spørsmål da er:

Hvilke vifter er best, de man setter på foran på maskinen, som kobles inn i USB porten og sånn og som blåser inn foran, eller de som man kobler på bak, som blåser inn bak??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe ekstra vifte som skal støye når den orginale vifta i PS3n er god nok i massevis? Orginale vifta justerer seg selv etter hvor varm maskina er. Slike ting er mer en ekstra inntekt til 3.parts utviklere enn hva du har bruk for. Jeg har tidligere i slike diskusjoner sammenlignet det med å sette en ekstra radiatorvifte på en helt ny bil, ganske bortkastet. Viktigste med PS3 og kjøling er at den står fritt og ikke inni et stengt tv-bord. Mer en det skal ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar

Siden maskinen suger inn luft i front og høyre side mens den blåser ut bak vil jeg anbefalt vifte i front eller høyre side. Bedre med ei som mater inn mere luft enn ei som prøver å suge ut lufta igjennom den orginale vifta. Men hvilken som fysisk virker best vet jeg ikke, vet ikke om det noen gang har blitt gjort tester på dette. Ikke sikkert noen har orket siden kjølinga på PS3 er så bra at du kan la den stå på inne i ei badstue (har blitt testet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...