TheGatherer Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Hei! Etter å ha drivd med et prosjekt en stund, har hatt en del pauser, klarte jeg å finne ut hvordan jeg kunne vise X-Y-aksen over hele skjermen i en tekstboks. Textbox1.text = Cursor.Position.X & " : " & Cursor.Position.Y La oss si at kordinatene ligger på: 318x & 413y(at det står i tekstboksen), hvordan kan da få musen til å komme til dette punktet automatisk vis jeg trykker på en knapp (Button1). (og vis den da faller ut av posisjon, går den direkte tilbake til kordinatene som er valgt i Tekstboksen) Og bli der helt til jeg trykker på stopp via en ShortCut(F2 - Har gjort ferdig alt untatt de nevnte funksjonene) Har ingen anelse hvordan jeg kan få til dette, bruker foresten Visual Basic 2008 Express Edition. Er det noen som vet hva jeg snakker om? Si ifra vis du ikke skjønner, og jeg skal prøve å forklare dypere. Takker! - TG. Endret 18. juni 2008 av TheGatherer Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 En demo gjort i vb 2005 standard edition: Public Class Form1 Dim nyttPunkt As Point Private Declare Function GetAsyncKeyState Lib "User32" (ByVal vKey As Long) As Long Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Timer1.Interval = 100 Timer1.Enabled = True End Sub Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick nyttPunkt.X = 318 nyttPunkt.Y = 413 Windows.Forms.Cursor.Position = nyttPunkt If stopp(Keys.F10) Then Timer1.Enabled = False End Sub Private Function stopp(ByVal vbkey As Long) As Boolean stopp = GetAsyncKeyState(vbkey) And &H8000 End Function Lenke til kommentar
TheGatherer Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Backup, Tusen Takk! Jeg endret koden over til 2008, og den funket fett. Jeg har lett etter en løsning utrolig lenge, så mange takk! Har du noen aning hvordan jeg kan lage en klokke, som jeg da kan velge når neste klikk skal bli utført? eller kansje en Timer som tar opp hvor mange klikk som er blitt klikket? Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Demo av en enkel klokke som du så kan fikse på som du vil: Private Sub Timer2_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer2.Tick Label1.Text = Hour(Now) Label2.Text = Minute(Now) Label3.Text = Second(Now) End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click Timer2.Interval = 1000 Timer2.Enabled = True End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå