Gå til innhold

Hvilke spec anbefales for redigering av AVCHD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurdere en HD kamera, men litt usikker på om PC'en min takler redigeringen.

Er en Intel Core 2 Duo T7500 og 2.2 GHz med NVidia GeForce 8600m GT GPU, 2 GB DDR2 SDRAM og BlueRay.

redigering vil gå noenlunde, det som vil ta tid er lagring av materialet i hdformat. her snakker du mange, mange timer per time film, dvs ingen maskin med ok pris er rask nok uansett per i dag. jeg ville anbefalt å bruke den maskinen du har med litt tolmodighet et år eller to til og så kjøpe en arbeidsstasjon med 8 prosessorer eller mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilke programvare er kompatibelt med avchd.

flere, de fleste anbefaler vel sony vegas eller kanskje nyeste versjon av pinnacle.

Bruker Premiere CS3 til redigering av SD-video.

Er dette brukanes til avchd? Eller må jeg ha nytt program når jeg kjøper nytt kamera?

"brukervennlig" støtte for avchd mangler, men det fins workarounds, mange tips feks her

http://www.google.com/notebook/public/1179...SGpIgoQuq3kvpcj

følg også med her

http://blogs.adobe.com/genesisproject/2007...emiere_pro.html

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt HDV kamera igår (bruker tape og mildere komprimering enn AVCHD og krever derfor mindre krefter) og en snutt på 30 sekunder lagret some WMV 1920*1080 i 25p med constant bitrate på 10 000 kbps og 192 khz 16 bit lyd WMA 9.2 tar ca 6 minutter på min maskin:

Amd X2 5600

5 GB DDR2 5300 ram

2 7200 rpm disker i Raid 0 hvor rawfilmen er lagret

Den ferdige filmen lagres på en separat 7200 rpm disk

Vil tro at kraftigere komprimert AVCHD vil ta lenger tid/mer krefter og vil absolutt anbefale en 4 kjerners prosessor, adobe Premiere Pro drar iallefall god nytte av det har jeg lest.

Men selve redigeringen, klipping og slik fungerer fint på¨min maskin, men så fort en effekt legges på MÅ det rendres for å kunne spilles av og det tar fort litt tid så holder meg unna effekter så godt jeg kan.

Venter på 8 kjerners CPU før jeg bytter tror jeg:))

PS: Adobe Premiere Pro CS3 og Premiere Elements støtter for tiden IKKE AVCHD formatet uten ekstra plugins som koster endel..

Edit: Du burde ha mer Ram iallefall.

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...