Gå til innhold

(Nesten full) oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Skal oppgradere PCen min litt, da den begynner å bli litt utslitt. Har planer om å overklokke litt.

Budsjettet mitt er på rundt 4000 kr.

Hovedkort: P5K SE / P5K (Kan noen fortelle meg forskjellen? :p)

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600

Skjermkort, har et i fra før: Asus EN8800 GT

RAM: Har kun 2 stk 1 GB brikker nå, men har tenkt meg 8 GB på denne. Så tar gjerne i mot forslag.

Kabinett og PSU: Åpen for forslag.

Kjøling: Vurderer vannkjøling.

Budsjett: ~4000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem vannkjøling, det er bortkasta nå. Gå for en Thermalright Ultra120Extreme eller en av de nye xigmatek-kjølerne (til en lavere pris), holder til det meste.

Alt over 3GB er bortkasta så lenge du ikke går for et 64bits operativsystem, og da er egentlig bare vista 64bit aktuelt, eller selvfølgelig linux :) ... jeg ville gått for 2x2GB

Lenke til kommentar

Skal du multitaske da? Convertere 2 dvder mens du spiller CoD4? Hvis ikke får du mye mer kraft i en E8400. Er også 45 nm så du får mindre varmeutvikling. Quad er ikke raskere bare fordi den heter Quad. I mange tilfeller vil du få mer kraft i en god dual core med mer Mhz. Hvis du absolutt skal ha en quad hadde jeg ikke kjøpt en Q6600 som er en av de tregeste, men heller kjøpt en Q9450 eller noe.

Til høsten kommer nextgen prosessorene fra Intel, Nehalem. Hadde personling (og gjorde) tilfeller kjøpt E8400 som koster i overkant av 1000 lappen og ventet på denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...