Egil.B Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en eller annen atari liggende. Mac 2ci eller noe sånt er vel ikke vits å nevne Uansett, SNES me Zelda tar godt av! Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hadde også en Sharp MZ-721 engang i tiden, men den var jo helt ubrukelig.. Jeg og Men Sharp'en var jo lynrask da (OS'et ble lastet fra kassett og lå i RAM istedet for ROM). Dessverre var det begrenset med grafikkmuligheter på den så jeg endte opp med en C64 i løpet av kort tid (det var selvfølgelig spillene som fristet). Har dog Sharp'en liggende på loftet hos foreldrene mine. C64'en solgte jeg for å finanisere Amiga og Amigaen solgte jeg for å finanisere PC - gjett om jeg angrer idag :oops: Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Ingen her som har den førse appel 1 a Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Husker vi koblet to Amiga500 sammen med nullmodemkabel og spilte 4-player på Lotus turbo Challenge. (Maskinene stod i hvert sitt rom.) Det er vel 10-11 år siden. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Har en Atari (massevis av spill, husker ikke hvilken modell) og en Commodore 64 (med diskettstasjon og to kontrollere samt noen spill). Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 har c64 og amiga Det er der menge av di beste spilla ligger Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Bra tråd! Har følgende: 3 C64c (ny type, hvit/lysegrå) 2 C64 (gammel type, mørk grå) 2 C128D (europeisk type, i plast - en av dem har ødelagt lesehode på 1571'en og en manglende tast på keyboardet) En haug med diskettstasjoner (1541,1541-ii,1570) og 3 kassettspillere Et utall disketter og kassetter, samt 6-700 originalspill (samler særlig på Mastertronic! w00t w00t!) Dessuten en Amstrad CPC 464 med grønn-monochrom skjerm og en Olivetti 8086 med to 5.25" diskettstasjoner og grønn-monochrom skjerm (som dessverre tok kvelden under en runde golf for noen år siden). Det kuleste er forresten den nye 4-player-adapteren min, som jeg fikk fra protovision-online.de før jul... Nå har jeg og noen kompiser C64-kveld med (u)jevne mellomrom, og vi spiller Bomb Mania med 4 spillere... IK+ med 3 spillere... det er helt konge!! E Lenke til kommentar
dilldall Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Startet min "karriere" med en Oric-1 (basic) med kassetspiller Deretter ble det et par BBC (basic) maskiner med floppy og monokrom (gul og grønn) / tv Så kom det tre VIC-20 i hus - skulle være noe feil med en av dem men de funka fett. Hadde en pose med disse innstikksmodulene med spill på og et par kontrollere. Så kom PC - en ITT Xtra (8086) i hus med floppy og uten hd. monokrom skjerm og dos. Så fikk jeg en C64 - grønn (synes den var kjip for alle kompisene hadde en nyere mod) med kassettspiller. Så kom en Acer AT (80286) med cgi grafikk og 16 farger... Gir ikke bort men det er jo ikke akkurat noe som brukes masse heller. Moro å se om noe av det fungerer igjen om noen år. *nostalgi* http://www.zock.com/8-Bit/D_Oric1.HTML http://www.louisville.edu/~ddking01/oviscr...rpt/graph10.htm edit: lagt til lenker Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Min første maskin var en Color Genie med 16kb minne i 1983. Tror det ble solgt ca 600 av dem i Norge, angrer at jeg ikke har den lenger. Deretter ble det Amstader på løpende bånd, CPC464, CPC664, osv.. Min første PC var også en Amstrad, Amstrad 1512 med 2 5 1/4 diskettstasjoner. Husker godt kveldene med Amstrad spilling, hadde ca 250 spill til den på kassett og disketter. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 CBM 64, har jo fått nytt OS ? Stod så å lese i på denne linken : :o http://www.science.no/nyheter.php?go=visny...t&id=1047338024 Nå kan en jo surfe med den gode gamle vennen...... MvH WB Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 CBM 64, har jo fått nytt OS ? Stod så å lese i på denne linken : :o http://www.science.no/nyheter.php?go=visny...t&id=1047338024 Nå kan en jo surfe med den gode gamle vennen...... MvH WB Da kan jeg opplyse deg om at det er "gammelt nytt". På NTNU står det en C64 som webserver. Dvs, den sto der for drøyt 9 måneder siden, vet ikke om den fortsatt er oppe. Mange av disse webbrowserene krever SuperCPU (en slags cartridge om du vil) på 20 MHz og gjerne 16MB ram. Og det er en stor fordel om du setter på et IDE interfacecard og en liten harddisk på f.eks 1GB (burde holde LENGE... Det blir mitt neste prosjekt nå... Kjøpe inn en SuperCPU, lage et IDE kontrollerkort og et nettverkskort. Og kjøre en liten webside på den. Har allerede begynt med kontrolleren og får tilsendt tegningene på nettverkskortet nå, så dette blir bra! Man kan forresten også koble en C64 til en gammel 386/486 hvor man kjører et klientprogram som lar deg ta i bruk harddisken. Dette krever faktisk ikke så veldig mye.. kjører et prog på 64'en som lar deg aksessere harddisken på PC'en og når du da skriver LIST, så dukker opp tinga der på lik linje som de gjør på en diskett. Rått! Er forresten fortsatt interessert i en VIC20 eller C16.. og bytter gjerne mot en C64 med kassettspiller og sånt. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Min første maskin var en c64. Har den desverre ikke lenger. Hadde MANGE fine timer foran den... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Selv har jeg en c64 med kasettspiller som jeg er veldig glad i. Trodde også jeg hadde orginalesken liggendes, men det viste seg at den hadde forsvunnet, antagligvis kastet da den lå i kjelleren hos mine foreldre. Meget synd. Rick dangerous og hopping mad er jo to spill jeg har sammenlignet veldig mange mer moderne spill med. Har også en amiga 500 liggendes, men denne fikk jeg såpass sent at jeg ikke har noe spesielt forhold til den annet enn at jeg har spilt litt. Synes denne var litt morsom jeg: http://c64.cc65.org/ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 1. CBM64 m/ diskettstasjon, kassettspiller, final cartridge III, zipstick og 2-300 spill. 2. A500 m/ ekstra minne, ekstra diskettstasjon, sampler, zipstick med autofire og ca 500 spill. Angrer bittert på at jeg solgte disse HC'ene, alle de spilla er nesten umulig å skaffe nå til dags. Gameplay.... (mimre mimre), nei nå ble jeg utrolig deprimert. Lenke til kommentar
JHOS Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Mye kjekt å lese her ja. Har selv en C64 liggende med 1541 diskettstasjon og seff kassetspiller, Epyx turboloader cartridge, pluss en 50-10 kassetter og like mange disketter. Har også alle de originale kassene til maskina og diskdriven. Husker godt yndlingsspillet mitt, F19 Stealth Fighter, der Libya var den store fienden. For en flysimulator. JHOS Hmmmm, mon tro hvordan bildet vil se ut på min 32" tv kontra den 14" svart/kvitt reisetv`n jeg hadde. :o Red. Kom på en ting til, naboen hadde et adapter som man kunne koble till to kassetspillere på, bygget etter oppskrift i Commodore Magazine, for enkelt å kunne kopiere kassetter. Veldig kjekt, spes. med tanke på at han jobbet i en sjappe i Ålesund som forhandlet spill til Commodore. Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Ah... De gode gamle dagene... Har selv en C64 og en Amiga 500 m/ 1 mb minne liggende, begge fullt brukbare, bortsett fra at jeg mangler OS-disketten til Amigaen. *sukk* Blue Max, Commandos, IK+, The Last Ninja, Indiana Jones, Gravity Force, Nitro, Gods... Men moder'n hadde den ubehagelige uvanen å legge diskettene mine på tv'en med ujevne mellomrom, så de fleste døde etterhvert... *grine* Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Begynner nesten å grine av nostalgiske grunner når jeg ser alle som tar vare på sine gamle datamaskiner.. Jeg tror jaggu jeg skal ta med en C64 med fullt utstyr med på TG. Har man et TV-kort i PC'en, så kan man jo enkelt og greit bare koble 64'en til det og spille på PC-skjermen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Fikk en raritet nå i helga jeg ikke har sett før, en Kaypro II: Noen som har brukt denne ? Får mange treff, bl.a. http://www.obsoletecomputermuseum.org/kaypro/ skal lese om den når jeg får tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå