frisyre Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Har tittet på noen script for å prøve å finne noe lignende av det jeg er på utkikk etter, men det har gått dårlig. Om noen eventuelt vet om et script som gjør det jeg skal prøve å demonstrere ville det vært fantastisk. Skal ha en slags bestilligsside der bestilligen blir sendt på epost til administratoren. Brukernavnet til den som bestiller må selvfølgelig også være i eposten. ($username) Så vil jeg at det skal være mulig å oppgi antall man vil ha, f.eks; [ 00 ] Cola [ 30 ] Fanta [ 99 ] Pepsi MAX [ 40 ] Solo [sEND BESTILLING] Epost eksempel: Mottatt bestilling fra Oddvar ($username) 0 Cola, 30 fanta, 99 pepsi max, 40 solo. Endret 17. juni 2008 av frisyre Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Dette krever lite kunnskap innen PHP, og hvis du leser et par tutorials så skal du klare å lage noe slikt helt selv. Kjapp idé du kan ta en titt på følger: <?php if(isset($_POST['submit']) { $cola = (int)$_POST['cola']; mail('[email protected]', 'Bestilling' <<<EMAIL Mottatt bestilling fra ... Cola: $cola EMAIL , 'From: [email protected]'); } ?> ... <form> Cola: <input type="text" name="cola"> <input type="submit" name="submit"> </form> Du kan selv legge til de feltene du trenger her. Dette er kun ment som en idé, du må selv skrive skikkelig HTML og legge til alle ekstrafunksjoner som sikring mot spam og sånt. Les mer om mail()-funksjonen på PHP.net. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå