Gå til innhold

Finner ikke boot.ini

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et ganske så merkelig problem, jeg finner ikke boot.ini på maskinen min. Men uansett så booter jeg windows xp på min bærbare pc, å det synes jeg er ganske merkelig :ermm:

Jeg ser under oppstarten at det kommer en melding om boot.ini is missing, men den meldingen er der kanskje 0,4 sekunder så fortsetter den å boote opp. Men i det siste så har jeg fått en del bluescreens og kan kanskje linkes til boot.ini problemet.

Jeg har prøvd å søkt etter boot.ini filen men uten hell, og når jeg går innpå egenskaper på Min datamaskin--Avansert--Innstillinger på Oppstart og gjenoppretting så kommer det en feilmelding: "Kan ikke åpne filen C:\boot.ini. Innstillinger for operativsystemet og tidsavbrudd kan ikke endres."

Så er det noen som har en løsning på dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant fort ut at blåskjermene mine ble forårsaket av portcls.sys som er en del av lydkortet på bærbaren etter en kjapp debugging av dump filene, og blåskjermene kommer noen ganger når jeg spiller dota i Warcraft 3. Men det kan være at blåskjermene kommer det av at jeg har på noe form for hardware akselerasjons lyd på, som mitt lydkort ikke støtter.

Noen som vet noe om det da?

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...