Gaffateip Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 heisann.. Jeg var på expert å kjøpte meg mitt første speilreflekskamera når jeg fikk vite hvor mye jeg fikk igjen på skatten, å er soleklar fornøyd med kameraet! men så har det skjedd noe i det siste med bildene jeg tar. det er akkurat som on alt som er av hvit farge i bilde, får en diskoeffekt med at det "blinker" mellon hvitt og svart.. dette skjer som regel bare på kameraet, å bildene blir perfy på pcen. Noen som kan ha peil på hva som kan ha skjedd? noen innstillinger som muligens kan være gale? Hilsen ivrig amatørfotograf Lenke til kommentar
Gaffateip Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 RTFM?? å det står for? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 En frekk måte å si "les bruksanvisningen" på. Funksjonen er ment for å lettere kunne se områder som er så lyse at det ikke er noen detaljer igjen i området, for øvrig. Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Dette er vel bare under visning av bildene du har tatt der det området som er utbrendt blinker for akkurat å vise at det ikke er noe bildeinformation der. Dette er ingen feil, men nærmere en hjelp. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 RTFM?? å det står for? Hvis du Googler akkurat det, får du opp mye rundt RTFM :!: :!: (jeg visste heller ikke betydningen, men Googlet....) RandiA Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du skrur det av og på (sammen med andre funskjoner) ved å trykke enten opp og ned eller venstre og høyre (husker ikke helt hvilken vei det er på D40). Du vil se at det nederst på skjermen står "Highlghts" eller noe på svensk som sier ifra at du ser områder som er utbrent. Ikke dumt å lese litt i manualen:) Jeg har lest min nå 2 ganger perm til perm og likevel ikke fått med meg alt:D Lenke til kommentar
Gaffateip Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) ahh.. skjønner. les manualen på engelsk jah! :S synd jeg ikke har den her jeg er nå.. men men.. akkurat, så det er ikke noe feil med kameraet altså? er det noen muligheter for å slå det av? er litt irriterende å se det blinker etter at jeg har tatt noen bilder.. redigering på gang her.. fant ut det med highlights! den er nå av takker og bukker for hjelpen folkens! Endret 17. juni 2008 av Gaffateip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå