Gå til innhold

Skal ta promobilder for et band. Trenger innspill


Anbefalte innlegg

Hei. ting tar litt av for tiden. Og etter å ha gått amok med babyfoto, mest for venner og kjente, har jeg fått et oppdrag om å ta promobilder for et band. Dette er ikkje visesang, men metall.

 

 

Så fokus skal være råhet,og det onde. Noen som har gjort noe lignende før, og har noen erfaringer, tips til locations, osv? De har med seg en dame, som har sagt ja til å stille opp på coveret. Kordan kan eg mixe hon inn i bildene på en god måte?

 

Takk for alle tips :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. ting tar litt av for tiden. Og etter å ha gått amok med babyfoto, mest for venner og kjente, har jeg fått et oppdrag om å ta promobilder for et band. Dette er ikkje visesang, men metall.

 

 

Så fokus skal være råhet,og det onde. Noen som har gjort noe lignende før, og har noen erfaringer, tips til locations, osv? De har med seg en dame, som har sagt ja til å stille opp på coveret. Kordan kan eg mixe hon inn i bildene på en god måte?

 

Takk for alle tips :-)

 

Hva med en gammel, slitt og forlatt lagerbyggning eller no i den duren? Svart-hvit bilder er et must når det gjelder metall band synes jeg :)Så sørger du for at alt bortsett fra området der bandmedlemmene befinner seg. Det er det bildet som dukket opp i mitt hode.

 

Når det gjelder dama, har jeg ingen ideer akkurat nå, men det kan jeg komme tilbake til om du vil :)

Lenke til kommentar
Hei. ting tar litt av for tiden. Og etter å ha gått amok med babyfoto, mest for venner og kjente, har jeg fått et oppdrag om å ta promobilder for et band. Dette er ikkje visesang, men metall.

 

 

Så fokus skal være råhet,og det onde. Noen som har gjort noe lignende før, og har noen erfaringer, tips til locations, osv? De har med seg en dame, som har sagt ja til å stille opp på coveret. Kordan kan eg mixe hon inn i bildene på en god måte?

 

Takk for alle tips :-)

 

Hva med en gammel, slitt og forlatt lagerbyggning eller no i den duren? Svart-hvit bilder er et must når det gjelder metall band synes jeg :)Så sørger du for at alt bortsett fra området der bandmedlemmene befinner seg. Det er det bildet som dukket opp i mitt hode.

 

Når det gjelder dama, har jeg ingen ideer akkurat nå, men det kan jeg komme tilbake til om du vil :)

 

takk for tips. ja, jeg hører gjerne ka du mener om damen. Jeg har tenkt litt på bruke fjell som bakgrunn, og Det blir nok BW. Skal kun være et cover, og et back. På coveret skal damen være, og på bakdelen skal bandmedlemmene være.

 

Har evtuelt tenkt å ta bilde pr person når de spiller, men det er mer krevende å få bra.

 

Hører gjerne på andres tips og. takk for innspill

Lenke til kommentar

Fjell er en god ide, just keep in mind at det kan bli i alle fall pittelitt tricky å få eksponering til å sitte perfekt på både fjell og band - uten å bruke kunstig lyssetting.

 

Selv liker jeg ideen med lagerbygningen, men kanskje ville jeg heller selv ha valgt et nedlagt forretningsbygg av noe slag.

 

Noe jeg også ville vurdert er å leie inn et par blitslamper, om du ikke har det fra før. Det vil gi deg en del muligheter til lyssetting du ikke får uten dem.

 

Jeg tror nok B/W kan være et godt valg, men dette er forøvrig et tilfelle der du -bør- skyte RAW. Ikke minst får du da muligheten til å skyte bildene i B/W, dermed se på dem når de er tatt, og dermed lures inn i en sorthvit tenkemåte. Men du har fortsatt muligheten til å bruke bildene i farge i ettertid.

 

:)

Lenke til kommentar
Fjell er en god ide, just keep in mind at det kan bli i alle fall pittelitt tricky å få eksponering til å sitte perfekt på både fjell og band - uten å bruke kunstig lyssetting.

 

Selv liker jeg ideen med lagerbygningen, men kanskje ville jeg heller selv ha valgt et nedlagt forretningsbygg av noe slag.

 

Noe jeg også ville vurdert er å leie inn et par blitslamper, om du ikke har det fra før. Det vil gi deg en del muligheter til lyssetting du ikke får uten dem.

 

Jeg tror nok B/W kan være et godt valg, men dette er forøvrig et tilfelle der du -bør- skyte RAW. Ikke minst får du da muligheten til å skyte bildene i B/W, dermed se på dem når de er tatt, og dermed lures inn i en sorthvit tenkemåte. Men du har fortsatt muligheten til å bruke bildene i farge i ettertid.

 

:)

jeg bruker nok alltid raw når det er slike oppdrag som dette. jeg tenkte å ta promo bilde av hele bandet med en supervidvinkel for å skape litt anderledes effekter.

 

tenkte også å gå i høyden for å teste kordan det så ut, og skal plassere dem på en tøff måte.

Lenke til kommentar
Vidvinkel er morsomt. Men gruppebilder kan være tricky å gi rette effekter med dem. Men høyde kan fungere. Favorittbruksområdene jeg har for vidvinkel de gangene jeg har lekt med dem er ville ansiktsportretter. Vidvinkel skal ikke brukes til portretter. Om man ikke er bevisst på det. Nemlig! :p

 

he he. alt man ikkje skal gjøre, har jeg tenkt å gjøre. det er de enkle reglene eg kjører etter. :-)

Lenke til kommentar

en liten rapport.

 

jenten var svært flink og naturlig. Selv om hon poserte i veldig utfordrene tøy, og posisjoner.

 

Portrett bilde av hvert medlem gikk også fint, selv om jeg sleit litt med noen av dem.

 

Det som derimot var utrolig vanskelig, var et bilde av hele gjengen. Jeg prøvde å gå i høyden, men fikk ikkje gode resultater, uansett kor eg snudde meg.

 

Så bestemte meg for å neste gang prøve å ta bandet i aksjon mens de spiller, og legge på noen filtre for å gi bedre inntrykk av action, hoping i luften, osv.

 

innspill? alt i alt var det morro, men ganske så krevende..

Lenke til kommentar

jeg vet svaret. hon stilte opp for å være grei med bandet, som hon kjenenr godt. det er milevis forskjell på det, og bli lagt ut på nettet åpent for alle. det tror jeg alle skjønner.

 

det siste jeg vil innen foto, er å gjøre ting med de eg tar bilde av, som faller i dårlig jord. Bor ikkje på et så stort sted, og det vil være døden for meg innen foto.

Lenke til kommentar

Litt i seneste laget, men hvis du skal etterbehandle bildene du har tatt forsøk å kjør hardt på kontrast, jobber du i sorthvit kan det se tøft ut. Skal selv ta bilder av en av meste kjente vokalistene innen Black Metal sjangeren og er veldig spendt selv på hvor bra dette kan bli etter å ha sett tidligere bilder tatt av vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...