Gå til innhold

Angrefrist ved kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Kommer vel litt ann på hvilken type feil det er snakk om vil jeg tro..

Er det problemer med Windows kan det skyldes feil bruk og ikke nødvendigvis noe Acer kan noe for.

Trådstarter har ikke nevnt hva problemene går ut på, og om de var der fra første gang han slo på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger å lese mer om angreretten. den er der for at du som kjøper et produkt f.eks over internet skal kunne teste og se om produktet fkaitsk fungerer tilfredstillende. og du kan faktisk levere den tilbaka på dette vis den ahr en feil og den er kjøpt på riktig måte.

dette har vært oppe mange ganger før.

Jo forsåvidt. Jeg sammenlignet med en av mine egne kjøp, hvilket var en mobiltelefon. Der ble det ikke det samme likevel :)

Uansett, han har ingen angrerett på dette kjøpet, men han blir hjulpet av doa-bestemmelsene til acer. Dette gjelder selvsagt ikke om det er softwareproblemer, som jvc1986 påpeker.

Endret av efjeldse
Lenke til kommentar
Kommer vel litt ann på hvilken type feil det er snakk om vil jeg tro..

Er det problemer med Windows kan det skyldes feil bruk og ikke nødvendigvis noe Acer kan noe for.

Trådstarter har ikke nevnt hva problemene går ut på, og om de var der fra første gang han slo på maskinen.

Probleme oppsto etter et par timer spilling av TF2 og Age of Conan, feilen går ut på at hele systemet fryser seg etter ca 1 time ved spilling. Systemet fryser seg i ca 3-4 sekunder med 20 minutters mellomrom med et påfølgende "DRRRRRRRRRRRRRRRRRR" fra høyttalerene.

Lenke til kommentar
Acer sier at de ikke kjører DOA etter 3 virkedager etter kjøp... Dette gjør at jeg ikke får kjørt DOA på den?

:(

Det stemmer det, DOA er en frivillig ordning fra produsent som lar deg få ny pc med en gang dersom den er nydefekt.

Når den nå er eldre enn dette har du krav på å få den reparert, dersom feilene er som følge av produksjonsfeil, og ikke programvarefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...