apaco Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei. Har et bredbåndsabonnement hos Get som fungerer utmerket på min stasjonære maskin. Den er nå til en liten reparasjon og har derfor dratt frem en bærbar Acer-maskin jeg har (windows vista basic). Med denne maskinen klarer jeg kun komme meg på nett via et usikret trådløst nettverk i blokka. Når jeg prøver å bruke kabelen som jeg bruker i den stasjonære registrerer forsåvidt maskinen at det kommer en kabel inn, men den klarer ikke å koble til nettet via denne kabelen. Sannsynligvis er dette veldig enkelt - men kan noen gi meg svaret:)? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Sett laptopen til å motta IP automatisk. Pass på at alle felter under IP,Mask og Gateway er tomme under TCP\IP innstillinger på nettverkskortet. Høyreklikk nettverkskortet og velg repair\reparer. Funker det ikke da husker nok modemet ditt MAC addressen til forrige PC siden den kan låses til den gamle MAC addressen for en hvis tid. I tilfelle prøv å dra ut strømmen til modemet å la den stå avslått en stund. Endret 17. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå