Lju Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har sett begge, og begynte å lure? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Juice er vell mer "riktig", men man sier som sagt jus. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det står juice på majoriteten av juicekartongene/hva man nå putter juice oppi. Jeg skriver juice. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Juice er vell mer "riktig", men man sier som sagt jus.Nei, juice er ikke mer riktig enn jus. Du kan velge selv hvilken skrivemåte du vil bruke. Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Juice som alla andre sier Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, studiet for å bli advokat skrives "jus", ikke "juice". Wtf.. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Både juice og jus er lov å skrive! Eg skriv jus fordi det er slik eg uttalar det. Advokatstudiet kan skrivast både som jus og juss. Her vel eg juss, fordi det er korrekt i forhold til uttale. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, studiet for å bli advokat skrives "jus", ikke "juice". Juss. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, studiet for å bli advokat skrives "jus", ikke "juice". Juss. Juss ja. Meinar du kan skrive både jus og jucie.. Eg føretrekk jus... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, studiet for å bli advokat skrives "jus", ikke "juice". Juss. Eller jus... Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Men trådstarter sa aldri hvilket ord han lurte på, juss/jus eller juice? Lenke til kommentar
Enel Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Norsklæreren min sa man kunne skrive jus om man ville det. føles ikke rett tho^^ EDIT: Nå snakket jeg om.. juice Endret 17. juni 2008 av Enel Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Rettslære kan kalles for både jus og juss. Relativt sikker på at trådstarter spør om drikken. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg foretrekker å droppe jus uansett hvilken det er snakk om. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg foretrekker å droppe jus uansett hvilken det er snakk om. Enig! Det er ikke ofte jeg skriver det folkelige uttrykket på rettsvitenskapstudiet, men dersom jeg gjør det, blir det vel "juss", siden det blir mest ortofont riktig. Ellers skriver jeg "juice" og ikke "jus". Det har vel noe med hva man er vant til å skrive. Begge former (jus/juice) er godkjente som rette former og er dermed likestilte. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hentet fra ordboken: Ren fruktsaft: juice eller jus (likestilte) Rettsvitenskap: juss eller jus (likestilte) Er det rart at folk blir forvirret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå