treeHugger123 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) ... Endret 9. juli 2016 av treeHugger123 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) ikke bruk "goto :index", men "goto index" ellers ser det greit ut. bruker du ":" i starten er det bare for å vise at det er ett sted man kan bruke "goto" mot. når du ber den gå til ":index" så finner den ikke ":index" og vil bare hoppe videre... forresten, så er ikke bat programering, men scripting edit: er det noe mer du lurer på, så ikke lag ny tråd, bruk denne. da slipper jeg å lete etter den senere Endret 17. juni 2008 av aklla Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hm. Bat script er jo også ett program som kan kjøre. Derfor kan man vell sammenligne BATCH-scripting med programering.. Noen som har ett innspill på denne komentaren? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ett bat SCRIPT er bare en samling kommandoer som kjører .exe-filer(programmer) fra system32-mappa. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 ikke bruk "goto :index", men "goto index"ellers ser det greit ut. bruker du ":" i starten er det bare for å vise at det er ett sted man kan bruke "goto" mot. når du ber den gå til ":index" så finner den ikke ":index" og vil bare hoppe videre... forresten, så er ikke bat programering, men scripting edit: er det noe mer du lurer på, så ikke lag ny tråd, bruk denne. da slipper jeg å lete etter den senere jeg gjorde det... men det popper fortsatt opp notepad?? ka søren er det somn skjer? oja.... NEI!!! nå går det fint... jeg viste ikke at den ser forskjell på stor Y og liten y... hmmm... da lærte jeg noe nytt nå og... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Du kan bruke /I for at den ikke skal bry seg om forskjell på små og store bokstaver. if /i '%choice%'=='Y' goto :index if /i '%choice%'=='N' goto :end Endret 17. juni 2008 av Skagen Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Du kan bruke /I for at den ikke skal bry seg om forskjell på små og store bokstaver. if /i '%choice%'=='Y' goto :index if /i '%choice%'=='N' goto :end TAKK for info.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå