Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sigarettenner hvordan demontere?


Anbefalte innlegg

Jeg kan mye om elektrofaget så å koble den til og slikt er ikke noe problem.

 

Men jeg tenkte og dra og kjøpe en ny en siden den jeg har er ødelagt. Målte inni den med multimeter, har spenning men kortsluttes når den er i brukes. Så er noe feil med selve sigarettenneren.

 

Hvordan tar jeg ut selve sigarett tenneren? Hvordan er den festet i dashbordet? Orker ikke og begynne og bryte og bannes og plages og slikt så tenkte noen av dere sikkert har plukket den ut før så slepper jeg og ødelegge plasten rundt den :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bortimot.

Men helt ærlig så aner jeg ikke hvordan det gjøres.

Men du klarer jo å se deg fram til det, demonter der hvor du tror det skal demonteres.

Som oftest er det bare klips og noen skruer også er alt løst.

 

Det er åpent bakom ser jeg :tease: Så må bare stappe hode uner hanskerommet så ser jeg hvel hvordan den er festet.

Lenke til kommentar

må jo bare påpeke det at vis den kun kortsluttes under bruk så er det en liten mulighet for at det er det du stapper i som kortslutter den/trekker for mye strøm.

 

hadde det vært en (konstant)kortslutning i kontakten ville det vært tydelig hele tiden. dvs sikringen hadde ryke så fort du satt den i.

 

for meg høres det ut som problemet ditt ligger en annen plass en i selve kontakten.

Lenke til kommentar
må jo bare påpeke det at vis den kun kortsluttes under bruk så er det en liten mulighet for at det er det du stapper i som kortslutter den/trekker for mye strøm.

 

hadde det vært en (konstant)kortslutning i kontakten ville det vært tydelig hele tiden. dvs sikringen hadde ryke så fort du satt den i.

 

for meg høres det ut som problemet ditt ligger en annen plass en i selve kontakten.

Må si meg ganske så enig med denne, dersom problemet kun oppstår når du trykker inn tenneren så er det nok mest sansynlig den som er problemet og ikke holderen

Hadde tatt turen innom en opphugger og fått med en brukt tenner og forsøkt om det virket, ikke helt unormalt at disse ryker, kan være du må forsøke deg på ett par brukte tennere også før du finner en som virker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...