Ksungam Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skal til torsdag ta flyet til Tyskland, og lurer på hvordan det er med laptop på flyet. Har flydd en god del ganger, og har ofte brukt mp3-spiller, men denne er jo kun lov å bruke når man er "airborne"(leif?), og sikkerhetsbelte-merket er av. Gjelder samme regler for laptop? På laptopen har jeg to knapper til å skru av/på w-lan og blåtann, disse burde jeg vel ha slått av? Det er en kort flytur, men tenkte bare å høre litt musikk, se litt serier og kansje spille litt. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Spør på flyet du. Evt. ring flyselskapet. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Spør på flyet du. Evt. ring flyselskapet. Tok hintet og tok saken i egne hender, hvilket tok meg 1 min. Litt flaut... Det er Ryanair jeg skal fly med, og dette står på nettsidene deres: Can I use my laptop onboard? Yes, passengers are permitted to use the following electronic items once cruising altitude has been reached and the captain has turned off the 'Fasten Seat Belt' sign: Laptop CD walkman Digital MP3 players Portable DVD players Non-cellular PDAs Digital Dictaphones Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ja, selvsagt kan du bruke din laptop på flyet, når det har nådd marsjhøyde - aka. "capt'n has turned off the fasten seat belt sign". Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei Det er ikke noe problem med å bruke laptop på fly...vel, det er ikke imot reglene. Men det er vel et problem med å bruke det ettersom det ikke er spesielt mye plass mellom seteradene :!: Jeg fløy Economy Extra fra Køben til Bangkok for noen år siden og da fikk vi trådløst internet ombord. Det var helt konge og kunne surfe på internet hele flighten Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Slenger inn et lite spørsmål: Skal snart ut å fly (CO til USA), og har med laptop. Når jeg starter den opp, skrur alltid det trådløse nettverkskortet seg på automatisk. Jeg kan selvsagt skru det av med en gang, men er egentlig et trådløst nettverkskort et "problem" ombord i fly? SAS hadde jo trådløst internett ombord i langdistanseflyene før, og da måtte man vel ha de aktivert? Ikke det at jeg må bruke den ombord, men greit å vite.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Nei det spiller ingen rolle om det trådløse nettverket på PCen din er på et par minutter Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvor mange mobiler tror du ikke er på under en average flight? Det gjør ingen verdens ting. CO får forresten stikkontakter på samtlige rader i de nye, oppgraderte 752-ene, dersom du er så heldig å få fly en av dem! Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Stikkontakt er i boks - sitter på rad 16, som er siste rad med strøm på de flyene som ennå ikke er bygdom. Nødutgang er det og, så da får jeg til og med plass til laptopen og Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Men all baggasje, inkl laptop må jo ligge in the overhead compartment under takeoff og landing. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg synes det burde være datamaskin/multimediamaskin på fly/tog osv som standard Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Men all baggasje, inkl laptop må jo ligge in the overhead compartment under takeoff og landing. Må man det på CO? Fløy med de i fjor og, og ingen sa noe om det da.. Mener til og med jeg hadde håndagasje under setet foran når jeg satt ved nødutgang.. Men nå er jo uansett ikke det noe stort problem, og evt. hente ned laptopen etter at man her kommet seg opp i lufta.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ja, det må du på alle selskaper. Er bare greit å spare tid på å gjøre det på forhånd, før du blir bedt om det. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Ja, det må du på alle selskaper. Er bare greit å spare tid på å gjøre det på forhånd, før du blir bedt om det. Feil! Fikk bekreftet min mistanke i dag, etter en flight med CO fra Houston til San Francisco. Satt på nødutgangrad, og kameraten min hadde laptopen sin liggende under setet foran uten at noen sa noe. I tillegg så jeg det var flere "større" kollier som lå under setene på motsatt side av midtgangen, som fikk ligge i fred - Og jeg vet at kabinbesetningen så at de lå der. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Det er meg bekjent i mot FAA regulativer, og flyvertinnene kunne mistet sin sertifisering om det var en FAA controller ombord. Hvilken flytype var dette? Eneste måtte være altså om det var svært god plass mellom seteradene eller at baggasjen var festet slik at den ikke kunne skli ut og bli en hindring for nødutgangen. Jeg synes det høres ut som om COs FAs på den aktuelle flighten gjorde en relativt slett jobb. Endret 12. juli 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Patience Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 *Mine Innlegg*-reply slettet som "spam". Ønskes en tråd inn under "Mine innlegg" bør vedkommende også delta med en vettig linje eller to som gagner tråden.. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) jeg fikk bruke laptop paa flyturen til Spania husker ikke navnet paa flyselskapet i farta kunne ikke bruke den naar flyet lettet/landet edit: sitter i Spania naa, har et eller annet rart tastatur, bruker maskina paa hotell pga. at den baebare min gikk i dass IGJEN! skal levere den tilbake naar jeg kommer hjem igjen Endret 13. juli 2008 av Kenny McCormick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå