Gå til innhold

Laptop på flyet.

Anbefalte innlegg

Skal til torsdag ta flyet til Tyskland, og lurer på hvordan det er med laptop på flyet. Har flydd en god del ganger, og har ofte brukt mp3-spiller, men denne er jo kun lov å bruke når man er "airborne"(leif?), og sikkerhetsbelte-merket er av. Gjelder samme regler for laptop? På laptopen har jeg to knapper til å skru av/på w-lan og blåtann, disse burde jeg vel ha slått av?

Det er en kort flytur, men tenkte bare å høre litt musikk, se litt serier og kansje spille litt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør på flyet du. Evt. ring flyselskapet.

Tok hintet og tok saken i egne hender, hvilket tok meg 1 min. Litt flaut... :blush:

Det er Ryanair jeg skal fly med, og dette står på nettsidene deres:

Can I use my laptop onboard?

Yes, passengers are permitted to use the following electronic items once cruising altitude has been reached and the captain has turned off the 'Fasten Seat Belt' sign:

Laptop

CD walkman

Digital MP3 players

Portable DVD players

Non-cellular PDAs

Digital Dictaphones

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Det er ikke noe problem med å bruke laptop på fly...vel, det er ikke imot reglene. Men det er vel et problem med å bruke det ettersom det ikke er spesielt mye plass mellom seteradene :!: Jeg fløy Economy Extra fra Køben til Bangkok for noen år siden og da fikk vi trådløst internet ombord. Det var helt konge og kunne surfe på internet hele flighten :thumbup:

Lenke til kommentar

Slenger inn et lite spørsmål:

Skal snart ut å fly (CO til USA), og har med laptop. Når jeg starter den opp, skrur alltid det trådløse nettverkskortet seg på automatisk. Jeg kan selvsagt skru det av med en gang, men er egentlig et trådløst nettverkskort et "problem" ombord i fly? SAS hadde jo trådløst internett ombord i langdistanseflyene før, og da måtte man vel ha de aktivert?

Ikke det at jeg bruke den ombord, men greit å vite..

Lenke til kommentar
Men all baggasje, inkl laptop må jo ligge in the overhead compartment under takeoff og landing.

Må man det på CO? Fløy med de i fjor og, og ingen sa noe om det da.. Mener til og med jeg hadde håndagasje under setet foran når jeg satt ved nødutgang.. Men nå er jo uansett ikke det noe stort problem, og evt. hente ned laptopen etter at man her kommet seg opp i lufta..

Lenke til kommentar
Ja, det må du på alle selskaper. Er bare greit å spare tid på å gjøre det på forhånd, før du blir bedt om det.

Feil! Fikk bekreftet min mistanke i dag, etter en flight med CO fra Houston til San Francisco. Satt på nødutgangrad, og kameraten min hadde laptopen sin liggende under setet foran uten at noen sa noe. I tillegg så jeg det var flere "større" kollier som lå under setene på motsatt side av midtgangen, som fikk ligge i fred - Og jeg vet at kabinbesetningen så at de lå der.

Lenke til kommentar

Det er meg bekjent i mot FAA regulativer, og flyvertinnene kunne mistet sin sertifisering om det var en FAA controller ombord. Hvilken flytype var dette?

Eneste måtte være altså om det var svært god plass mellom seteradene eller at baggasjen var festet slik at den ikke kunne skli ut og bli en hindring for nødutgangen. Jeg synes det høres ut som om COs FAs på den aktuelle flighten gjorde en relativt slett jobb.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

jeg fikk bruke laptop paa flyturen til Spania

husker ikke navnet paa flyselskapet i farta

kunne ikke bruke den naar flyet lettet/landet

edit: sitter i Spania naa, har et eller annet rart tastatur, bruker maskina paa hotell pga. at den baebare min gikk i dass IGJEN! skal levere den tilbake naar jeg kommer hjem igjen

Endret av Kenny McCormick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...