Gå til innhold

Hvorfor Opera?


tokr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er en kjempe god & stilig browser, du kan teste den ut å bedømme den selv, jeg liker den i allefall godt, og det er ingen annen browser som tilfredsstiller meg så godt som denne gjør, ta å test ut Opera versjon 7.02 om du bruker Win32, denne er rå. Det er desverre ikke en norsk versjon av 7.02. Den Norske versjonen er gammel, så designet på den er veldig utdatert, samme gjelder den til de andre platformene en Win32, men det kommer nok...

 

Jeg ba to venner av meg å laste ned Opera, og siden har de aldri vent tilbake til sin forrige browser, de ble sittende med den, den er så bra syntes de og....

 

Ta deg en tur til www.opera.no du og last ned 7.02 og test den ut.

Lenke til kommentar

ok... altså jeg er ikke noen fan av og installere og avinstallere hele tiden... det ligger alltid litt søppel igjen i registeret som det er umulig og bli kvitt...

 

Jeg prøvde en tidligere versjon av opera for et år siden eller så... syntes den var rimlig døv... spesielt med den reklamen oppe i hjørnet som de hadde da... eksisterer det fortsatt?

 

Også skjønner jeg ikke hva folk mener når de sier "fastest browser on earth"... nå er vel farten på browseren stor sett avhengig av internettoppkoblingen din.... var nå iallfall mitt intrykk?

Lenke til kommentar

Vel browseren har forandret seg en del siden du prøvde den sist, designet er helt nytt og mye råere, ja, men selv om du ikke er glad i å installere og uninstallere hele tiden så må du bare prøve den, jeg kan jo ikke garantere at du kommert til å like den, men jeg håper og tror at det vil du gjøre. Ja, den eksisterer den reklamen, men den er jo ikke så plagsom syntes nå jeg da.

Lenke til kommentar

grunnen til at det er reklame banner er at dette er en gratis versjon..kjøper du opera slipper du banner..fastest browser on earth kommer ikke bare av internetthastigheten. Det kommer ann på hvordan den behandler datan også...opera skal være veldig bra, så ta å prøv den du..

Lenke til kommentar

Reklamen oppe i høyre hjørne er der enda ja, men for å være ærlig legger jeg ikke merke til den... Det er flere grunner til å velge Opera da, her er noen jeg synes er viktige:

 

Alle vinduene vises i ett Opera-vindu nede på oppgavelinjen, så du slipper å ha en haug med vindu som fyller hele oppgavelinjen.

 

Opera er norsk!

 

Muligheten for automatisk oppdatering av sider.

 

Bruk av såkalte 'mouse gestures', snarveier med musebevegelser (se i hjelp).

 

Det er noen ulemper med Opera også, synes jeg... For eksempel blir enkelte sider vist annerledes i Opera enn i IE, spesielt sider som er lagd ved hjelp av Microsoft Frontpage. Typisk Microsoft...

 

Jeg anbefaler deg å laste ned Opera for å teste!

Lenke til kommentar
ok... altså jeg er ikke noen fan av og installere og avinstallere hele tiden... det ligger alltid litt søppel igjen i registeret som det er umulig og bli kvitt...

 

Jeg prøvde en tidligere versjon av opera for et år siden eller så... syntes den var rimlig døv... spesielt med den reklamen oppe i hjørnet som de hadde da... eksisterer det fortsatt?

 

Også skjønner jeg ikke hva folk mener når de sier "fastest browser on earth"... nå er vel farten på browseren stor sett avhengig av internettoppkoblingen din.... var nå iallfall mitt intrykk?

 

Jeg bare spør, hva synes du er værst? En liten reklame øverst til høyre eller DE SATANS POPUP faenskapet på IE. Jeg vet ihvertfall hva jeg foretrekker, og det er ikke å klikka ned 2 popups i minuttet.

 

beklager ordlegginga, det måtte ut. *pjuhh*

Lenke til kommentar

opera er geri nok browser, men når det kommer til webdesign så er opera en ren helvete! :grumpy:

 

Bare du prøver å lage en bitte liten ting som er litt dynamisk eller bruke litt mer avanserte styles så vil dem ike vises i opera fordi den støtter en annen måte å gjøre de tingene på. BS! Opera!

 

Internett explorer 6.0 og Netscape 7.0 er de besidert beste nettlesere å jobbe med. Faktisk så viser netscape 99,99999% riktig i forhold til internett explorer, men opera der i mot kanskje 80%...

 

Lenge leve IE! :woot:

Lenke til kommentar

Nå er altså opera installert... får prøve det i en uke og si hva jeg syntes... førsteinntrykket er litt jalla... reklamen fikk jeg tryllet vekk... så det er en ikkesak...

 

hmm likte den Zoom funksjonen... tror jeg skal installere opera på TV PCn.. der er det ofte litt vanskelig og lese hva som står i IE

 

ellers så er det fryktelig mye jalla her som jeg heldigvis fikk skrudd av... får kikke på de en av gangen så jeg ikke får slag...

Lenke til kommentar

Dette problemet med at sider ikke kan vises riktig er jo egentlig ikke noe Opera burde få klager på, det er jo ikke deres feil, Microsoft kunne jo pokker meg holdt seg til W3C standaren i stedet for å drive med slik tull og lage produkter til å lage hjemmesider med som støttet W3C, hvorfor må man absolutt messe opp på den måten!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...