Elliphant Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Vi bruker joomla på en spillside vi har, og der får vi en feilmelding, eller rettere sagt: Brukere registrert etter en gitt bruker id får ikke åpnet innboksen sin på siden vår, vi bruker com_uddeIM 1.1 som er en meldingskomponent knyttet til Joomla! 1.0.15. Feilmeldingen er som følgende: SQL errorDB function failed with error number 1054 Unknown column 'public' in 'field list' SQL=INSERT INTO jos_uddeim_emn (status, popup, public, userid) VALUES (0, 0, 0, 144) SQL = INSERT INTO jos_uddeim_emn (status, popup, public, userid) VALUES (0, 0, 0, 144) Skjermdump av databasen jos_uddeim_emn Skjermdump av databasen jos_uddeim_emn v/userid Som jeg har forstått det er at det er en ukjent verdi i sql strengen og kollonnen public i field list tabellen er unknown. Kunne noen sett på dette sammen med meg? Jeg og mange andre ville vært evig takknemlige da vi begynner å bli en del brukere og de som ikke får brukt meldingsfunksjonen syns det er kjipt. Jeg har henvendt meg til joomla-forumet men det er ikke alltid like lett å få bistand til slikt der. Endret 17. juni 2008 av johneliassen Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Feilen står jo i meldingen! Unknown column 'public' in 'field list' Du har insert into(... public ...), men i tabellen er det ingen kolonne som heter public. Lenke til kommentar
Elliphant Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Det er jeg jo klar over, men jeg vet ikke hvordan jeg legger det til i tabellen eller noe slikt Hvor jeg gjør det. Og jeg tør iallefall ikke prøve meg frem.. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det er jeg jo klar over, men jeg vet ikke hvordan jeg legger det til i tabellen eller noe slikt Hvor jeg gjør det. Og jeg tør iallefall ikke prøve meg frem.. Det virker jo som om det er en bug i Joomla. Hva med å spørre dem? Lenke til kommentar
Elliphant Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Det er jeg jo klar over, men jeg vet ikke hvordan jeg legger det til i tabellen eller noe slikt Hvor jeg gjør det. Og jeg tør iallefall ikke prøve meg frem.. Det virker jo som om det er en bug i Joomla. Hva med å spørre dem? Jeg har opprettet en tråd der også, men responsen er fraværende. Derfor har jeg prøvd å skaffe hjelp til å opprette det som mangler i databasen. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har opprettet en tråd der også, men responsen er fraværende. ... og siden du valgte et gratis open source produkt så regner du med at support også skal være gratis ? Slå opp i MySQL dokumentasjonen under ALTER TABLE så finner du ut hvordan du legger til nye kolonner. Lenke til kommentar
Elliphant Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har opprettet en tråd der også, men responsen er fraværende. ... og siden du valgte et gratis open source produkt så regner du med at support også skal være gratis ? Slå opp i MySQL dokumentasjonen under ALTER TABLE så finner du ut hvordan du legger til nye kolonner. Må nok ha noen til å hjelpe meg litt med det Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Må nok ha noen til å hjelpe meg litt med det Det er forsåvidt enkelt å gi deg svaret på hvordan du legger til kolonnen public, men siden dette sannsynligvis er funksjonalitet som ligger standard i Joomla så vil jeg tro at noe har gått galt med konfigurasjonen et sted, og det kan være mye mer som er galt. Foreslår derfor at dere kontaker noen som KAN Joomla og ber dem om å hjelpe. Lenke til kommentar
Elliphant Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Kan noen hjelpe meg å ALTER TABLE `jos_uddeim` ADD `publicname` TEXT; ALTER TABLE `jos_uddeim` ADD `publicemail` TEXT; ALTER TABLE `jos_uddeim_emn` ADD `public` INT( 1 ) DEFAULT '0' NOT NULL; ALTER TABLE `jos_uddeim_emn` ADD `lastsent` INT( 11 ) DEFAULT '0' NOT NULL; CREATE TABLE IF NOT EXISTS `jos_uddeim_userlists` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `userid` int(11) NOT NULL default '0', `name` varchar(40) NOT NULL default '', `description` text NOT NULL, `userids` text NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), KEY `userid` (`userid`) ) TYPE=MyISAM; Betaler om ønskelig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Sjekk om kolonnene som blir referert til her: ALTER TABLE `jos_uddeim` ADD `publicname` TEXT; ALTER TABLE `jos_uddeim` ADD `publicemail` TEXT; ALTER TABLE `jos_uddeim_emn` ADD `public` INT( 1 ) DEFAULT '0' NOT NULL; ALTER TABLE `jos_uddeim_emn` ADD `lastsent` INT( 11 ) DEFAULT '0' NOT NULL; Kjørt ALTER TABLE setningene for de kolonnene som ikke finnes. F.eks 'public' finnes ikke, så du må ihvertfall kjøre den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå