Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er akseptert aldersforskjell?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg var 17 traff jeg en fyr paa en fest. Kort fortalt saa fant vi tonen fort, og et par dager senere tok jeg toget 1 time sorover for aa vaere med han. I de folgende fem maandene var vi sammen saa mye som mulig, han dro til meg, jeg dro til han. Jeg har aldri hatt det saa bra med en person for, aldri folt meg saa bra eller satt pris paa.

Han var 24 og fikk lettere sjokk da han spurte hvor gammel jeg var (da hadde vi vel datet i 2-3 uker), men vi gav det en sjangse alikevel. Det var en del kjipe ting med aa ha et forhold til en eldre mann, som at han kunne dra paa steder jeg ikke kunne, intresserte seg for mer avanserte greier jeg ikke kunne bidra med o.l. Han var f.eks veldig interessert i aksjer.

Men vi hadde det veldig fint sammen. Tror alikevel ikke alle kunne tatt det like bra, men naa er det ikke ukjent at jenter ofte er mer modne enn gutter. Mange tror at gutten maa vaere ganske desp for aa gaa paa en yngre jente, men tro meg - han her kunne faatt jenter hundre ganger bedre enn meg. I blant finner mennesker tonen, uten at aldrene spiller en rolle. Og da maa man bare ta sjangsen og gjore det som foles riktig.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Guest_Eva_*

Jeg fyller 18 om få måneder og har nylig innledet et forhold til en 31 år gammel mann. Vi skiller altså 13 år.. Mange vil nok si at dette er sykt, jeg vet ikke jeg... Vi har det veldig fint sammen, en utrolig kjemi... Men jeg har ikke turt å si noe til familien min enda - i frykt for reaksjonene.. Min familie er ganske konservativ, og jeg er redd de kommer til å reagere kraftig.. Noen tips?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er sånn "kjærlighet har ingen alder", men et sted går det en usynlig grense. Eva, så lenge du er 18 og føler du er moden nok til å ta egne valg synes jeg det er ok at du er med en 13 år eldre mann, men ville nok synes det var temmelig upassende om du var 14 og han var 27, f.eks.

Jeg er 92-modell selv, har vært sammen med både 91 og 93 jenter. Har fått en inntrykk av at det er ganske vanlig å være sammen med yngre jenter. I min unge alder (blir 16 i år) er det grenser for hvor langt ned jeg kan gå før jentene blir veldig fjortis. Jeg snakket litt med og så bilde av en venninne av en venninne av meg, som er 94 (hun begynner i 9. klasse etter sommeren), og jeg spurte om vi skulle møtes. Hun var uinteressert pga hun hadde møtt en gutt på nettby... De to hadde aldri møttes før.. Jeg spurte vår felles venninne hva greien var melllom dem, hun svarte "Hun går etter utseende, og han er ganske kul ;)".

Skjønner dere? Så jeg kan godt være sammen med 94, altså 2 år yngre (som kan oppfattes drøyt i min alder), men da må faktisk jenten være litt modnere psykisk enn alderen hennes tilsier. Nå skal det også sies at jenter på min alder og eldre også kan være fjortis...

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...