Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det er litt flaut å spør. Men:

 

Har nå gått over til Vista/W7 og sliter selvfølgelig med det nye UAC/permissions tullet. Har googlet og klødd meg nå i lang tid, men det går ikke an å slette en mappe. Siden jeg brukte 64-bit fungerer ikke Unlocker, som før har gjort livet mitt enklere. Nå nekter ihvertfall Windows 7 meg i å slette en mappe på min egen PC på min egen administratoraccount på min egen harddisk i mitt eget operativsystem i mitt eget hjem. Jeg blir irritert.

 

Feilmeldingen er som følger: "You require permission from "MIN BRUKER!!!!" to make changes to this folder". Det er en gammel Windows mappe som jeg vil slette.

Har prøvd å slette i CMD, endre permissions i CMD, legge til manuelt osv osv. Har prøvd 356 forskjellige google-guider og ingenting fungerer. Har prøvd å slette med UAC på og UAC av. Er det noen som har en enkel og effektiv måte for å slette denne mappen? Jeg vil helst fjerne *alt* som heter permissions i operativsystemet, men har fått for meg at det ikke er bare bare ...

Lenke til kommentar
Det er ikke noe i mappen som fremdeles brukes/kjører da?

 

En løsning kan være å boote et annet operativsystem (f.eks en Linux Live-CD) og slette filen derfra.

 

På NTFS som det ellers stinker av her så blir det verre dessverre.

Hadde det problemet selv faktisk... Min løsning vil ikke glede deg da Todda... Jeg formaterte partisjonen og fjernet alt av data der hvor den gamle Windows mappa var etter å ligget i stillingskrig i en dag med litt av samme oppskrifta som du har prøvd.

 

Godt mulig jeg misset en guide her eller der, men det sa stopp.

Lenke til kommentar
En løsning kan være å boote et annet operativsystem (f.eks en Linux Live-CD) og slette filen derfra.
På NTFS som det ellers stinker av her så blir det verre dessverre.
På Ubuntu kan jeg rote rundt i WINNT-mappen (Windows 2000) på NTFS-partisjonen så mye jeg vil. Jeg slettet nettopp noen uninstall-mapper, har flyttet rundt på noen .sys-filer, og kan kalle mappen for WINNTull hvis jeg vil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...