WheelMan Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Anbefales akkurat ikke til det formålet, nei. Men om den skal primært brukes til noe annet går det vel greit. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Er ein skule-pc. Eg forelska meg i batteritida og kor liten og hendig den var. Skal ikkje akkurat brukast til speling generelt. Må berre ha noko i timane. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Anvil! Anvil! The Story of Anvil (2008) http://www.imdb.com/title/tt1157605/ Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Anvil! Anvil! The Story of Anvil (2008) http://www.imdb.com/title/tt1157605/ uhhh what? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Anvil! Anvil! The Story of Anvil (2008) http://www.imdb.com/title/tt1157605/ uhhh what? Dette var til Anvil her på forumet Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ok, det er litt flaut å spør. Men: Har nå gått over til Vista/W7 og sliter selvfølgelig med det nye UAC/permissions tullet. Har googlet og klødd meg nå i lang tid, men det går ikke an å slette en mappe. Siden jeg brukte 64-bit fungerer ikke Unlocker, som før har gjort livet mitt enklere. Nå nekter ihvertfall Windows 7 meg i å slette en mappe på min egen PC på min egen administratoraccount på min egen harddisk i mitt eget operativsystem i mitt eget hjem. Jeg blir irritert. Feilmeldingen er som følger: "You require permission from "MIN BRUKER!!!!" to make changes to this folder". Det er en gammel Windows mappe som jeg vil slette. Har prøvd å slette i CMD, endre permissions i CMD, legge til manuelt osv osv. Har prøvd 356 forskjellige google-guider og ingenting fungerer. Har prøvd å slette med UAC på og UAC av. Er det noen som har en enkel og effektiv måte for å slette denne mappen? Jeg vil helst fjerne *alt* som heter permissions i operativsystemet, men har fått for meg at det ikke er bare bare ... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det er ikke noe i mappen som fremdeles brukes/kjører da? En løsning kan være å boote et annet operativsystem (f.eks en Linux Live-CD) og slette filen derfra. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Gamle windowsmapper er svært beskyttet i W7. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men det skal jo egentlig være plankekjøring når man først får tatt rettighetene. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Det er ikke noe i mappen som fremdeles brukes/kjører da? En løsning kan være å boote et annet operativsystem (f.eks en Linux Live-CD) og slette filen derfra. På NTFS som det ellers stinker av her så blir det verre dessverre. Hadde det problemet selv faktisk... Min løsning vil ikke glede deg da Todda... Jeg formaterte partisjonen og fjernet alt av data der hvor den gamle Windows mappa var etter å ligget i stillingskrig i en dag med litt av samme oppskrifta som du har prøvd. Godt mulig jeg misset en guide her eller der, men det sa stopp. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Disk cleanup tar det om du velger clean up system files. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Og da hadde jeg plutselig slettet 75GB med gamle windowsmapper på en av diskene mine Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Disk cleanup tar det om du velger clean up system files. Det da være en enkel måte å slette mine egne mapper på!? Disc cleanup fant ikke windows mappen. Og nei, den er selvfølgelig ikke i bruk. Linux tar ikke mappene heller (ntfs ja). Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Trykte du på clean up system files? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Trykte du på clean up system files? "System Restore and Shadow Copies" er det nærmeste, det er det du mener? Har uansett prøvd alle de forskjellige "clean up". Ingen fant min windows-mappe. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Nei. Står ordrett Clean up system files med uac-symbol ved siden av på første skjermen etter at man har valgt disk. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Nei. Står ordrett Clean up system files med uac-symbol ved siden av på første skjermen etter at man har valgt disk. Har ikke flere valg på de andre diskene. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Gjør det manuelt fra cmd med administratorrettigheter da: http://www.blogsdna.com/2166/how-to-delete...n-windows-7.htm Forøvrig kan man skrive cmd og trykke ctrl-shift-enter og starte cmd i administratormodus på W7, rett fra søkegreia i start. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Gjør det manuelt fra cmd med administratorrettigheter da: http://www.blogsdna.com/2166/how-to-delete...n-windows-7.htm Forøvrig kan man skrive cmd og trykke ctrl-shift-enter og starte cmd i administratormodus på W7, rett fra søkegreia i start. Wohoo! Det fungerte. Hadde prøvd akkuratt det samme (fra et forum) men det fungerte tydeligvis kun på enkeltfiler. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 En løsning kan være å boote et annet operativsystem (f.eks en Linux Live-CD) og slette filen derfra. På NTFS som det ellers stinker av her så blir det verre dessverre. På Ubuntu kan jeg rote rundt i WINNT-mappen (Windows 2000) på NTFS-partisjonen så mye jeg vil. Jeg slettet nettopp noen uninstall-mapper, har flyttet rundt på noen .sys-filer, og kan kalle mappen for WINNTull hvis jeg vil. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hva mener folket her om Everest Home Edition og måling av temperatur, RPM og overclocking? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå